srijeda, 26. svibnja 2021.
KAKO SUSTAVNA POHLEPA UBIJA NEDUŽNA ČOVJEKA
UZROK TRAGEDIJE - POHLEPA
Troje uhićenih zbog pada žičare, namjerno ostavili ‘vilicu‘ koja deaktivira kočnicu
Nesreća se dogodila u nedjelju u talijanskoj regiji Pijemont, poginulo je 14 ljudi
Piše: Inoslav BeškerObjavljeno: 26. svibanj 2021. 10:07
Mjesto nesreće
Tri osobe su jutros u zoru pritvorene u zatvoru u Verbaniji, osumnjičene da su skrivile pad kabine žičare Stresa-Mottarone u kojoj su smrt našli 14 putnika, a petnaesti je pretrpio višestruke prijelome. Glavni krivac je, po svemu sudeći, sitna pohlepa spregnuta s nehajem, ali nju nije moguće odvući na optuženičku klupu. A nema osude koja bi mogla vratiti u život izletnike namamljene u smrtnu klopku.
Istraga se usredotočila na dva pitanja: zašto je puklo vučno uže i zašto nije odmah aktivirana sigurnosna kočnica na kotačima po kojima kabine žičare voze po nosivom užetu.
Kočnica deaktivirana
Već su prvi novinari prispjeli na mjesto nesreće uočili da je u sigurnosnoj kočnici srušene i zgužvane kabine ostavljena „vilica“, koja služi za mehaničko deaktiviranje sigurnosne kočnice. Posrijedi je naime uvlakač koji drži kočne papuče na odstojanju. Kako nam je objašnjeno, tom spravom se kočnica deaktivira uvečer, po završetku vožnji, kako bi kabinu bilo moguće fizički pogurnuti i općenito njome manevrirati bez motornog pogona. „Vilica“ mora biti izvađena prije puštanja žičare u pogon, kako bi sigurnosna kočnica u slučaju potrebe mogla stisnuti svoje otpornike oko nosivog užeta i tako blokirati kretanje kabine. Zakon određuje da ta „vilica“ bude crvene boje, kako bi bila jasno vidljiva.
image
Mjesto nesreće
Vvff/Zuma Press/Profimedia
Istraga, provođena ispitivanjem uposlenika u karabinijerskoj vojarni u Stresi, usredotočila se na taj detalj: tko je ostavio „vilicu“ u kočnici i zašto? Istragu su koordinirale republička tužiteljica u Verbaniji Olimpia Bossi i tužiteljica Laura Carrera, a provodili karabinijeri (oružnici) kao sudska policija.
Nakon dvanaestak sati neprekidnog rešetanja moglo se primijetiti da su nečije odgovornosti utvrđene po tome što su u vojarnu počeli pristizati odvjetnici, nužni ako ispitivanje osobe obaviještene o činjenicama (tzv. informativni razgovor) prerasta u ispitivanje osobe osumnjičene za zlodjelo.
image
Mjesto nesreće
Handout/AFP
Nakon ponoći stigao je i vlasnik Mottaronske željeznice Luigi Nerini, kojem se kasnije pridružio i njegov branitelj, odvjetnik Pasquale Pantano.
Nisu željeli prekidati promet
Na temelju međusobno podudarnih indicija, Bossi je zaključila da je „vilica“ ostavljena namjerno, kako se ne bi prekidao ciklus vožnji u nedjelju, sunčani dan s brojnim izletnicima, koji je obećavao dobar promet.
Prethodnih dana učestali su zastoji u radu žičare uslijed aktiviranja sigurnosnih kočnica. Zastoji su počeli već od ponovnog pokretanja žičare potkraj travnja, nakon prekida uslijed pandemije covida-19. Posljednji takav prekid zaustavio je žičaru na pola sata u subotu kasno popodne.
image
Mjesto nesreće
Handout/AFP
Mottaronska željeznica, koja je zadržala stari naziv i pošto je pitoreskni brdski vlak zamijenjen žičarom 1970, zatražila je tehnički servis, koji je i proveden, posljednji put 3 svibnja.
Nema komentara:
Objavi komentar