ponedjeljak, 31. siječnja 2022.

USKORO ĆE SVE NAS, NAŠA MEĐUNARODNO PRIZNATA NEZAVISNA DRŽAVA HRVATSKA, OPOREZOVATI SVE DO PODERANIH GAČICA. SVE KAKO BI SEBI PRUŠTILA LETEĆE BORBENE IGRAČKE, I UTOMILA NJIMA SVOJU LETEČU NARAV ODVAŽIH POSPANACA

Jutarnji list ISELJENICI NA MUKAMA ‘Legalno živim i radim u Austriji, a Hrvatska mi želi naplatiti 167.000 kn poreza koji sam već platio! Nezamislivo...‘ Ja sam 2014. u Austriji zaradio oko 28.000 eura godišnje neto. I na tu su mi godinu obračunali 6.000 eura koje trebam platiti Republici Hrvatskoj. To je nezamislivo Piše: Jutarnji.hrObjavljeno: 30. siječanj 2022. 07:39 <p>Porezna uprava, arhivska fotografija</p> Dušan Brodar je još 1993. iz Hrvatske otišao raditi u Austriju kako bi obitelji osigurao dostojan život u RH. Svaki mjesec, kako govori za televiziju N1, dolazi im u posjet u Ladanju Gornjem. - Na Poreznoj u Hrvatskoj rekli su mi ako imam rezidentnost Austrije da nisam podložan prijavljivanjima. U austrijskoj Poreznoj sam se raspitivao isto, oni su mi rekli da imam njihovu rezidentnost, kaže Brodar. No, dva desetljeća kasnije hrvatska Porezna uprava mijenja stav i zaključuje da ima ozbiljan porezni dug prema Hrvatskoj, jer je dijelom vezan i za nju zbog obitelji koja je ovdje. - Za 5 godina unatrag obračunali su mi 167.000 kuna. Ja sam 2014. u Austriji zaradio oko 28.000 eura godišnje neto. I na tu su mi godinu obračunali 6.000 eura koje trebam platiti Republici Hrvatskoj. To je nezamislivo. A sve sam podmirio Republici Austriji, kaže za N1. Dušan je samo jedan od mnogih koji se nada da će Sindikat radnika migranata postići dogovor s Ministarstvom financija. I u Sindikatu su nakon razgovora s predstavnicima Ministarstva bili uvjereni u uspješno rješavanje problema retrogradnog oporezivanja hrvatskih državljana koji rade u inozemstvu, no umjesto toga javlja im se sve više građana u problemima. - Članovi su nam se krenuli javljati: ‘Kako smo mi to ispregovarali?’ Oni moraju unazad 5 godina prijaviti porezni dohodak, i imaju samo jednu godinu priznanja za olakšicu. Tu je došlo do velike razlike. Mi smo poslali dopis da građani stanu s prijavljivanjem dok se to ne razriješi. Zvao sam Poreznu i rekli su mi da su imali interni sastanak na kojem su to odlučili…, rekao je Franjo Lazar, predsjednik Hrvatskoj sindikata radnika migranata. VEZANE VIJESTI PRIJETE KAMATE I KAZNE Porezna vreba Hrvate u dijaspori koji nisu odjavili prebivalište: ‘Bolje vam je da sami prijavite plaću iz inozemstva...‘ POREZNA UPRAVA U Hrvatskoj prošli tjedan fiskaliziran osam posto veći iznos računa nego u istom razdoblju 2019. Sindikati se bore da se radnicima, koji žele regulirati status, barem obračuna olakšica za svaku godinu. Poseban problem radnika migranata predstavlja pitanje središta životnih interesa. - Institut središta životnih interesa pomoćni je pravni institut kod razrezivanja poreza - on se u RH pogrešno pravno prijavljivao. Ono što smo vidjeli do sada u praksi, radnici su imali jasno prebivalište u stranoj zemlji i rezidentnost u stranoj zemlji. Tako da su oni porezni obveznici strane zemlje, a ne Republike Hrvatske, kaže za N1 odvjetnik Željko Kaselj. Ni za koga ovo nije lako, ali posebno pogađa njegovateljice koje su trenutno najugroženije. - Sa svojim osobnim dohotkom ne prelaze granicu koja se oporezuje u Austriji. Kada to pretvorite u hrvatska primanja - dolazi do nekih 80-ak ili malo više kuna te ih onda uz jedan osobni odbitak za jednu godinu… Možete izračunati koliko bi to bilo za 5 godina platiti Poreznoj taj dodatak. Odlučile su da ne primaju socijalnu pomoć da ne terete Hrvatsku, da odu van i izbore se same za egzistenciju. A kad se vrate, naši poreznici jedva čekaju da ih dodatno oporezuju, kaže Lazar. Hrvatski su sindikati prošlog tjedna svoje zahtjeve predali Ministarstvu financija. Sada očekuju što brži odgovor i nadaju se suradnji.

Nema komentara:

Objavi komentar