subota, 11. lipnja 2022.

PROPALI POD SANKCIJAMA

premium vijesti sport j2 kultura novac scena video pretplata login PROPALI POD SANKCIJAMA Ruska autoindustrija na koljenima - dijelova nema, cijene divljaju: ‘Znate koliko košta ulje!?‘ Situacija bi mogla biti još više zabrinjavajuća u ruskoj zrakoplovnoj industriji Piše:Snježana PavićObjavljeno: 11. lipanj 2022. 21:07 <p>&#39;Volga&#39; na popravku</p> 'Volga' na popravku Viktor Karasev/Alamy/Alamy/Profimedia/Viktor Karasev/Alamy/Alamy/Profimedia Facebook Twitter Messenger E-mail Ruska automobilska industrija puca pod sankcijama, piše britanski Guardian: automobilskog tržište doživjelo je slom, procvalo je crno tržište rezervnih dijelova kojih zapravo i nema, cijene eksplodirale; Lada će nove aute proizvoditi bez niza standardne opreme poput zračnih jastuka ili naprednih kočionih sustava. Prodaja automobila u Rusiji pala je u svibnju za 83,5 posto, objavilo je u ponedjeljak Udruženje europskih poduzeća (AEB), cijene novih automobila porasle su u prosjeku za 50 posto. Cijene ulja za motor povećane su i deset puta. Guardian je razgovarao s moskovskim taksistom Eldarom Gadžievom. On je vlasnik četiri taksi vozila na ulicama Moskve. Cijene rezervnih dijelova, ako ih uopće možete naći, izmakle su kontroli otkako Rusija pokrenula invaziju na Ukrajinu. Uhvatio se za glavu kad se pokvarila njegova Škoda. Iz trgovine autodijelovima rekli su mu da je lista čekanja duga mjesecima. Pokušao je problem riješiti na javnom chatu. Tada mu je telefon eksplodirao: primio je desetke poziva, neke od grubih "dilera" koji su mu nudili susret ili su mu davali nejasna obećanja. Cijene su ili previsoke, ili vas natjeraju da mislite, je li to protuzakonito? Gadžijev sumnja da mnogi nude ukradene auto dijelove. Cijene skočile 10 puta Na kraju je platio osam puta više nego što bi ga koštalo prije invazije. Drugi kažu da su cijene skočile deset puta. Aleksej Atapov, vlasnik autoservisa u Moskvi, kaže da su u teškoj situaciji. Središnja skladišta su zatvorena krajem veljače, a nisu stigli ni dijelovi koje su naručili i platili prije sankcija. Dva tjedna nakon invazije, cijene su podivljale. Nešto što bi koštalo 900 rubalja odjednom je 7.000-7.500 rubalja. Originalno auto ulje koštalo je 12.000 umjesto 1.200, kaže Atapov. U međuvremenu, krivotvoreni i ukradeni dijelovi preplavljuju tržište. No i zamjenski dijelovi nestali su velikom brzinom.

Nema komentara:

Objavi komentar