nedjelja, 16. ožujka 2014.

CIJENJENA GOSPODJO 13


Posve stoji vasa primjedba da se nekad suvise zanosim  iskoracajima van uobicajenih drustvenih norni.  Slijede razdoblja trijeznjenja tog pijanstva, da bi se iznova povratio tamo gdje nam je svima mjesto - u bazu ljuske zbiljne malenkosti.
Marks, Engels, De Leon i Dostojevsky,  nisu  slucajni vremenski suputnici  jedne od naj znacajnijih povijesnih epoha civilizacije 19. stoljeca, koji su se zatekli u istom povijesnom  vozilu sa Njemackim klasicnim filozofima , Darwinom, Morganom, i mnostvom drugih znanswtvenih i tehnoloskih genija, na samom vrhuncu naj dramaticnijeg sazrijevanja vise milenijskog drustva sazdanog na klasnim suprotnostima vladavine jaceg nad slabijim ljudskim bicem.
Marks, Engels i De Leon duboku su zaronili u zbilju covjekovog stomacnog organa, da bi tamo istrazili sve odrazaje na njegov vanjski svijet : kulturologiju, eticnost, moralitet i njegovu opcu svijest. Dok je Dostojevsky na isti nacin uronio u njegovu dusu, u njegovu duhovnost, i zdravo razumsku zbilju.  

Drugo: kao sto je Costantin, sa vise ili manje drame proveo rano Krscanstvo iz njegove herojske epopeje protiv privatnog vlasnistva, u jednu od naj reakcionarnih drzavnickih stega feudalnog poretka, i naj okoreljeg zastitnika privatnog posjeda, tako je i Lenjin proveo identicnu drzavnicku stegu nad Marksovim znanstveno- socijalistickim humanizmom, u njegovu naj apsurdniju drzavnicku stegu apsolutistickog gazenja dostojanstva ljudske krhke prirode.

Kad danas mislimo na oruzanu aneksiju Ukrajskih zitelja Krima, kakva tragicna  refleksija na jednu stagnantnu i pohabanu povijest klasnog drustva!

Nema komentara:

Objavi komentar