„Nitko nema
pravo na misao bez prisutnosti materije, niti postoji bilo kakva materija bez
prisutnosti misli.“
Winwood Reade
Ono sto suvremeni covjek
danas misli, vec je davno postalo
irelevantno za daljnji opstanak ljudske vrste.
Pojavom privatnog vlasnistva, covjek je usao u epohu koja ga neminovno vodi putovima vlastite destrukcije.
Prihvativsi pravila,
koja ga zakidaju od zajednickog posjeda nad prirodnim resursima i novo stvorenim sredstvima rada, covjek postaje
dvostruki konkurent – kontradiktoran
sebi samome
1. u medjusobnim odnosima,
2. u odnosima prema prirodi iz koje je iznikao.
Prvi znacajan pokusaj obrata k evolutivnom nasljedju dustvene
suradnje i zajednickog posjeda, radja velika krscanska revolucija, koju ubrzo
zatim prenamjenjuje Costantin u puku suprotnost drzavnickog terora klasne
konkurentnosti jaceg nad
slabijim bicem, posijednika nad obezvlastenim masama.
Slijedi srednje vjekovni mileniji mracne povijesti.
I kad covjek napokom pocinje da iznova zaviruje iznad vlastite
povrsine, pojavom Renesanse,
prosvjetliteljskog budjenja i znanstvenog humanizma, koji mu, po prvu puta u
povijesti otvaraju teoretsku mogucnost izlaza iz jedne vise milenijske materijalne nestasice, i ulazak u novu epohu
opceg izobilja za sav ljudski rod; hir povijesti ponovno radja svoje Costantine
: Staljina, Hitlera, i danasnje monstrume, sto se kriju pod maskom Liberalne
demokracije.
Sve samo zato da bi jedan konkurentni nitkov G. Bush, Putin,
Kim Jong un, i njihov klasni korporacijski prirast, obranili svoju sumanutu
otimacinu od cjelokupnog covjecanstva, koju ce ponijeti sobom, nekom sporednom parabolom u svoju zgrtacko andjeosku vjecnost.
.
Nema komentara:
Objavi komentar