petak, 24. rujna 2021.

OD ŽIVOTINJE U ČOVJEKA ILI OD ČOVJEKA U ŽIVOTINJU, PITATI KRUPNI KAPITAL, ILI SEBE ?!

Jutarnji list POTRESNE ISPOVIJESTI Zatvorski život stranih radnika na periferiji grada: ‘Zar smo mi životinje? Želimo svjetlo i zrak!‘ Često sa sjetom gledam ljude koji su ‘slododni‘ i ne žive pod strogim ograničenjima... Boli me kad ih vidim sretne, kaže Sharif Piše: Jutarnji.hrObjavljeno: 24. rujan 2021. 15:21 Singapur je zbog pandemije koronavirusa 2020. godine uveo lockdown, koji i dan-danas trajea, a u tzv. spavaonicama na periferiji živi na tisuće radnika migranata. Iako broj novozaraženih od covida značajno pada, većini njih i dalje je strogo ograničeno kretanje - smiju, naime, ići samo na posao. - Ovo je zatvorski život. Osjećamo se poput zarobljenika - žale se radnici. Jedan od njih je Sharif, koji je u Singapur došao 2008. U to vrijeme njegova supruga bila je trudna, a knjižara koju je on vodio u rodnom Bangladešu bankrotirala je. Iako si je u 13 godina u novoj zemlji uspio izgraditi nov život, sve je krenulo nizbrdo početkom 2020. Sharifova svakodnevica od tad se svodi na četiri zida njegove spavaonice i gradilište na kojemu radi, piše BBC. Singapurska vlada prošli tjedan najavila je kako će dopustiti nekolicini od gotovo 300.000 migrantskih radnika da napokon "izađu u javnost" u sklopu novog pilota programa. - Cijenim eksperiment, ali nisam previše sretan zbog te vijesti. Radnici će i dalje smjeti otići na određeno mjesto samo na određeno vrijeme, a ja nisam ni odabran za spomenuti program. Dok se vozim kamionom na posao, često sa sjetom gledam ljude koji su 'slododni' i ne žive pod strogim ograničenjima... Boli me kad ih vidim sretne. Oni jedu vani, odlaze u kupovinu, sastaju se s prijateljima, a ja se pitam zašto meni to brane, pa nisam ja kriv za koronavirus - govori Sharif. Većinu slobodnog vremena provodi ležeći na krevetu, razgovara s obitelji ili piše prozu i poeziju na engleskom i bengalskom jeziku. - Noći su najteže. Ljudi često lutaju hodnicima ili pokušavaju spavati vani na tlu. San jednostavno ne dolazi na oči. Kako mogu zaspati? Treba mi svjetlo, treba mi svjež zrak - kaže. Prvoga dana spomenutog "pilot programa" 50-ak radnika iz singapurske četvrti Little India mogli su bez nadzora provesti četiri sata izvan svojih domova u tzv. spavaonicama. Singapurski glasnogovornik ministarstva rada nazvao je to "velikom prekretnicom". Packrisamy Muruganantham iz Indije, kojega je BBC zatekao u hinduističkom hramu, izjavio je kako je "vrlo sretan što je opet vani i zahvalan singapurskoj vladi što se brine o stranim radnicima".

Nema komentara:

Objavi komentar