OKTOBARSKO SUDJENJE
ili
ALEGORIJA
NA ZADNJU VECERU
/u nastanku/
Prvi red (s lijeva na desano): D. De Leon , N. Lenjin
Drugi red : G.
Martzinuzzi,K, Marx, G. Plehanof, M. Prince , R. Luksemburg
Treci red : A Labriola, F. Engels, V. Zazulich, Bebel, K. Zetkin , K. Liebknecht
(Tekst ce biti naknadno prilagan)
Odgovor citalteljima
Da ! Snijezana. Skromno autorstvo omogucilo mi je privilegiju da svoje
najdraze odabranike Marksovih sljedbenika, a sve po dogovoru sa Giuseppinom
prilikom posjete njenog pocivalista, da Porec postane nas prijedlog tog
skupa, sto je vecini sudionika bilo prihvatljivo s obzirom na geo polozaj
istarskog poluotoka smjestenog , u obliku srca , usred Starog kontinenta. Bilo
je pri tome i primjedbi , narocito od Engelsa da se Istra nalazi suvise blizu
Balkana poznatom po svojoj reakcionarnoj ulozi biskupa Draskovica , njegove,
odnosno Gubceve lomace na Markovom trgu , kao i bana Jelacica koji je
sudjelovao u gusenju Madjarske revolucije 1848. Ipak je prevagnula zelja
Monike Prince kojom se autor druzio dugo godina u toku svog Sidneyskog
boravka u Australiji, cesto je pricala o Rozi Luksemburg, o Antoniu
Labrioli kao i o opcoj povijesno- revolucionarnoj kulturi nase Europe ,
koju je poznavala mnogo bolje od mene. Uzvratno sam isticao nasu istrijanku
Giuseppinu Martinuzzi iz Labina , suvremenicu Marksa, Engelsa, De
Leona , Vere Zazulich, Karl Liebknechdt -a ,Bebela. Monica Prince je bila
narocito oduservljena pricom o Giuseppininom eseju o velikom garibaldincu iz
Rima Amilcare Cipriani-u, koji je vodio znacajnu bitku pariskih komunara,
zatim bacen na dozivotnu robiju u Sardinsku spilju okovan lancima . A kad mu je
kralj Umberto primo poslao izaslanika sa
prijedloghom da napise molbu pomilovanja , odlucno je to odbio kao i
mnogo kasnije, vec na slobodi , gdje ga zatice vijest da ga je zapalo
prilicno nasljedstvo, nasto je drsko odgovorio:. "Citav zivot sam se
borio protiv bogatuna i necete me tako lako uvrstiti ostarjelog u njihove
redove."
Sve u svemu, cini se da je vecina sudionika tog skupa, sa smjeskom
popustila da se ipak okupe u Porecu, povjesnom gradu Rimskog
carstva.
O cjelovitom konceptu alegorije na Zadnju Veceru, uz njegovu likovnu stranu
mucno se radja i jedno subjektivno zaokruzenje velike pojave devetnajsto
stoljetnog humanizma. oblikovanog u Marksovom Znanstvenom socijalizmu
Bit ce mi veoma drago da tom prilikom primim vase cijenjeno misljenje, kao
i ostalih citalaca ovog bloga koji bi mogli pridonijeti jednom zajednicko
oformljenom
P O G O V O R U u nastanku
Pisana povijest
covjecanstva , koja nastaje pojavom privatnog vlasnistva ,i koja je jos
uvijek jedna od njegovih mentalno-kulturoloskaih
dimenzija , imanentno evoluirana u njegovo iskljucivo klasno nalicje.
Radjanje privatnog vlasnistva sobom donosi i jedan svoj novi , svojevrsni stvaralacki
oblik zasnovan na eksploataciji tudjeg rada .
Rad kao takav, dobiva
svoju novu dimenziju eksploatacije
sabijene u ljudsko jednokratnom bistvu.
Sljedstveno on, covjek , biva takodjer podredjen kulturoloskom obrascu , koji izranja iz datog nacina drustvene proizvodnje i njene
razmjene , i prema Marksu, jedini je bog koji formira i upravlja njegovim
svekolikim mentalitetom.
Drugim rijecima , ta svekolika mentalno-kulturoloskia mijena
, nije nista drugo osim jedne redovite smjene
pohabanih ruha , od jedne do
druge epohe proizvodnih nacina i
njenih razmjena.
*
*
Koji je razlog da vecinski
smrtnici ostaju vjecito zarobjeni
u zacetoj maternickoj opni u
kojoj smo zaceti , I kako su se neki njeni
jedinci znali uskomesati u stjesnjenim
prostorima do te mjere , da poput
slona u stakleniku, prolupaju njene skucene prostore i omedjene kulise bez vidika ;
da prekinu njene uske dovode
kisika , te svojim revolucionarnim nagonom izadju, ( uskrsnu), na prostranstva vjecitih zivotnih provjetrina i samotnih mijena . I kale se tokovima
historije nase pisane ere, oni rijetki ljudski gorostasi, koji sve do danasnje drustvene
tektonike sumanutih klasnih kontradiktornosti
besmislienog reson-a
d'etre, konacno uskrsnu u svojim krucjalnim vremenima razvijenijih znastvenih i tehnoloskih dostignuca, o kojima se milenijima mastalo o
materijalnoj udobnosti za sav ljudski rod ?
Nema komentara:
Objavi komentar