nedjelja, 17. travnja 2022.

- Ja ruskoj vojsci i ruskom vodstvu ne vjerujem. I zato sam svjestan činjenice da to što smo ih odvratili, što su pobjegli iz Kijeva i sa sjevera, iz Černihiva i iz tog smjera, ne mora značiti da se, ako se dočepaju Donbasa, neće vratiti prema Kijevu, dodao je. Govoreći u svom uredu u Kijevu, Zelenski je rekao da bi svijet trebao biti pripravan na mogućnost da će ruski predsjednik Vladimir Putin možda u Ukrajini koristiti taktičko nuklearno oružje jer on, napominje Zelenski, nimalo ne cijeni ukrajinske živote. U intervjuu je ponovno apelirao na dodatnu vojnu pomoć sa Zapada ne bi li ukrajinski vojnici uspjeli odbiti napad s istoka i juga za koji se Rusi očigledno pripremaju. Komentirao je i tezu američkog predsjednika Joea Bidena da su ruske trupe na teritoriju Ukrajine počinile genocid. - Ja i predsjednik Biden mislimo jednako. Pogledajte što se dogodilo u Buči. Jasno je da se to ne može nazvati ni ratom, to je naprosto genocid. Samo su posmicali te ljude. Ne vojnike, nego narod. Samo su pucali po njima na ulicama. Na ljude koji su vozili bicikle, čekali autobus ili samo hodali ulicom. Ulice su napunili leševima, rekao je Zelenski. Na Bidenov komentar o genocidu reagirao je francuski predsjednik Emmanuel Macron koji smatra da nije konstruktivno eskalirati retoriku na taj način. Zelenski za CNN kaže da se nakon toga čuo s Macronom te da ga je pozvao da posjeti Ukrajinu i da se osobno iz prve ruke uvjeri u zvjerstva za koja optužuje Ruse. - Mislim da on nastoji poduzeti određene korake ne bi li naveo Rusiju na dijalog. Ja sam mu samo poručio da bi trebao shvatiti da ovo uopće nije rat, nego ništa drugo do genocid. Pozvao sam ga da dođe kad god mu se ukaže prilika. Doći će i vidjeti ovo i uvjeren sam da će tada razumjeti, smatra Zelenski. On želi da u njegovu zemlju dođe i Biden, a da bi do toga posjeta moglo doći sugerirao je i sam američki predsjednik rekavši proteklog tjedna novinarima da je to njegova želja, no neimenovani američki dužnosnici ubrzo su rekli da je ta ideja zasad još na razini "diskusije". - Vjerujem da će doći, ali to je, naravno, na njemu da odluči, a ovisi i o sigurnosnoj situaciji. Ali, on je ipak lider Sjedinjenih Država i trebao bi doći vidjeti što se ovdje događa, rekao je Zelenski

Nema komentara:

Objavi komentar