NOVA PORUKA

PAPA FRANJO O FENOMENU MEĐUGORJA 'Prava Gospa nije ona koja svaki dan šalje novo pismo govoreći: Djeco moja, činite ovo, a dan kasnije ono'


Pope Francis leads the weekly audience in Paul VI hall at the Vatican January 18, 2017. REUTERS/Max Rossi
REUTERS

Papa Franjo je poručio da “moda da se Gospu tretira kao superzvijezdu nije katolička”

Papa Frane se opet “očešao” o “međugorski fenomen”, doduše usput, u trosatnom razgovoru s redovničkim poglavarima, koji isusovačka revija Civiltà cattolica objavljuje svome jubilarnome broju 4000.
Objašnjavajući razlog marijanskih tema za sljedeće Svjetske dane mladih, poglavar Katoličke crkve rekao je da ih nije on odabrao, ali da je bio zadovoljan prijedlozima iz Latinske Amerike. Ondje veoma štuju Gospu, ali “pravu. Ne Gospu na čelu poštanskog ureda koja svaki dan šalje novo pismo govoreći: ‘Djeco moja, činite ovo, a dan kasnije ono.’ Ne, ne takvu. Prava Gospe je ona koja rađa Isusa u našem srcu, koja je Mati. Moda Gospe superzvijezde, koja stavlja sebe u središte kao protagonisticu, nije katolička.”
Papini odgovori na pitanja redovničkih poglavara, izrečeni bez ikakve pripreme (nije ni pitanja htio pročitati unaprijed) veoma su važna, ili barem znakovita, za razumijevanje njegova pontifikata, magisterija orijentiranoga više pastoralno nego doktrinarno, a napokon i samoga lika Jorgea Bergoglia, relaksiranoga u uvjerenju da je instrument Duha svetoga.
Nova sinoda 
Razlučivanje je uneseno u temu sljedećeg zasjedanja Biskupske sinode (“Mladi, vjera i razlučivanje u zvanjima”), jer je, kaže Papa, važno za formiranje svih mladih, pa utoliko više za sjemeništarce. “U obrazovanju smo navikli na formule, na bijelo i crno, a ne na sivo u životu. A važan je život, ne formule. Logika crno-bijeloga može dovesti u kazuističku apstrakciju. Razlučivanje je napredovanje kroz sivilo života po volji Božjoj. A Božja volja se traži po pravom nauku Evanđelja, a ne u nepomičnosti apstraktnog nauka.” (Usput da napomenemo da je baš u tom pastoralnom poentiranju nijansi realnog života realnih kršćana, odnosno ljudi uopće, ključ ontološkog i gnoseološkog jaza između pape Frane i njegovih kritičara, poput kardinala Raymonda Burkea. Papa ima na umu Isusovu tezu da “nije čovjek radi subote, nego je subota radi čovjeka”.)
Samostanski život
U tom ključu Papa redovničkim poglavarima kaže da je zajednički život u redu koristan i po razlučivanje i po milosrđe. Taj su život “neki sveci nazvali trajnom pokorom. Ima zajednica gdje ljudi jedan drugoga deru i čerupaju”, glasi Papina nježna metafora.
*********************************************
Jeli to neki Međugorci izvode šegu sa Gospom, izvlačeći na njen račun nebrojne milijune dinaroidnih škuda, ili pak to čine nad samim sobom, ne htjeti ni znati da su "u laži kratke noge".