nedjelja, 24. rujna 2017.

DAN U DRUŠVU "KOJEM NE PRIPADAMO"


Pred nekoliko dana najavljeno je druženje  sa pozivom da se pridružim.
Jutros sam bio zamoljen da potvrdim svoje prisustvo.
Kako se nisam odmah odzvao, nakon razmišljanja rekoh sebi:
 Rijetko nam više  stižu bilo kakvi pozivi; ajde makni se sa tog tvog ustajalog brloga.
 Javio sam da stižem nakon njihovog objeda koji se priređuje u našim istarskim Baredinama u već uhodanoj neandertalskoj peči, nedavno otvorenoj upravo povodom vlastite  Retrospektive u Poreču.
Ubrzo je stigao povratni odgovor: -Očekivan si na ručku.
Ponovno rekoh sebi :
Kakav izazov da se napokon ostvari onaj dan kojeg Oriana Falacci nazivlje vremenima u kojima se puno govori, da nakon toga  slijede i oni drugi trenutci kad je šutnja nužna.
Pojavio sam se tako u dragim mi Baredinama.   Nasred  živog društvanca pojavio se Znanac  sa pitanjem može li najaviti moje obraćanje .
Apsolutno NE, rekoh. Počastili ste me. Bit će mi drago da vas tek vidim i čujem.
Uslijedile su nazdravice sa našim istarskim  Crnjakom sve dok se otkopavala podzemna peč, iz koje su se vadili  bosanski zemljani lonci, i u glini pečeni mladi morski pas. Umjesto neandertalskog  Vepra, iz vrućih se lonaca servirao  rost beaf, glive, mladi krompir u ljusci i mrkva.  Iz porednog lonca sve se  nizalo na poliranim  kamenim škriljama, iz kojih je pred nama zamirisao onaj pečeni objed, jednako kao što je vađen pred tridesetak  tisuća godina našim predpretcima, pečeno voće breskva i kruška ( ne obavezno neandertalski).
Usljedilo je čavrljanje među već pregrijanim glavama. Nečiji spomen „dobrih ljudi“ povukao je moj zaplinati jezik daleko prije nego što se mozak probudio :
-A što je sa „lošim ljudima?“ Zar su dobri ljudi neka razdvojena pasmina od one neke loše ?
Recimo svi zajedno , ili pojedinačno , ako hoćemo:
Što bismo mi ovdje, čekajući  našeg dragog Paentologa K, koji upravo vadi ,svojim debelim rukavicama, one vruće lonce  za nas, da se na njegovom mjestu, kojim slučajem ili pravilom , zatekao onaj naš Posjednik ,onaj Ideološki Vjerski Moralista, ili pak njihov  zajednički Puzavac, maskiran  u šarenu kravatu, pugatog ruha.   Onaj  plohi, drski politikanerski Nitkov,  sluga  sviju Parazita ovog društva, koji bi te iste lonce ugrabio za  sebe. Koji bi nas pustio ovdje usred naših svetih Baredina izgladnijele ?!
Zar  nebismo mi tada, još prije nego nam se zdravi razum probudi,  instinktivno jurnuli u ove dobre kuhinjske prostore,  Zvjerski da razgrabimo sve što se još zatekne u njima ?!
I bez da nam ikada više padne na pamet  ono podmuklo istesano pitanje :

Gdje, kako, i zašto se dijele "dobri od loših ljudi"….

Nema komentara:

Objavi komentar