Opće društveni
predzakovi upučuju suvremenog čovjeka, već drugo stoljeće, da se, iz utvrđenih
razloga,, treba neminovno suočiti sa još
jednim povijesnim regresom na ponavljanju vlastite povijesti, koja se sve
odlučnije ostvaruje onom De Leonovom bojaznošću, koju je svojevremeno predosječao početkom 20. stoljeća:
„ Tamo gdje, iz bilo kojeg razloga, socialna revolucija zaotaje iza postoječih
društvenih odnosa , reakcija postaje jedina alternativa, što današnjeg čovjeka vrača u neku vrstu industrijskog feudalizma“.
Preostaje, možda, dodati : tim gore, što se naša ljudska narav,
iz svog sporog evolutivnog rađanja, nije još uvijek u stanju time.suočiti
Dva Svjetska rata, stotine lokalnih. Uzastopne
ekonomske krize, koje se već posve
stapaju u jednu neviđenu društvenu tragediju, noseći sobom stotinjak milijuna ljudskih duša. Te
kolike jož žrtve bivaju na redu-prije nego
se ukaže na vidiku jedan revolucionarni pomak, koji će čovječanstvu vratiti barem onaj devetnestostoljetni
revolucionarni plamen zdravog razuma.
Gledadajući danas na otpisana vozila po
zabačenim dvorišima, i ostavljenim po
stranama prometnica, bez registracijskih tabla; u mislima to asocira na konjsku zapregu, kojom
je Giuseppina Martinuzzii obilazila zabačena srednjvjekovna mjesta Istrie, gdje
je bila očekivana od naših Nona njena prosvjetiteljska riječ
nade, da će uskoro biti oslobođene dvostrukog jarma koji ih stežu oko vrata , s
jedne strane posjedničke grofovije, s
druge, služanska hijerarhija vlastitih
muževa i svestrana servilnost popadijskim jarčijama.
Kao i stotine novih grofofija , koje niču poput gljiva poslije kiše, jedne od najvećih pljački rada u opće.
WE ARE RIGHT IN !
Kao i stotine novih grofofija , koje niču poput gljiva poslije kiše, jedne od najvećih pljački rada u opće.
WE ARE RIGHT IN !
www.severinomajkus.com
Nema komentara:
Objavi komentar