PULA
20.11
11°C
Danas: 7°C - 15°C
Danas: 7°C - 15°C
Želimo ogoliti sustav, kao što on ogoljava nas
Objavljeno: 20.11.2014 | 12:31 | Zadnja izmjena: 20.11.2014 | 12:31 | 0 komentara |
Večeras od 20 sati u Dnevnom boravku Rojca biti će otvorena međunarodna izložba kustosice Natashe Kadin "Država u krevetu" koja kroz suvremenu feminističku umjetnost problematizira upliv države i sustava u naše intimne prostore. Izložba je okupila 24 umjetnička rada iz cijelog svijeta, a u Rojcu će predstaviti jedan njezin dio.
Na tragu feminističke maksime
Izložba je nastala kao rezultat novoosnovanog kolegija "Feminizmi i društvene promjene u suvremenim umjetničkim praksama" na Umjetničkoj akademiji u Splitu, a predstavljena je u veljači ove godine u splitskoj Galeriji umjetnina.
- Slijedeći feminističku maksimu "Osobno je političko", kao i svoje razloge zašto se bavimo feminizmima, što nas navodi da se javno deklariramo feministkinjama, došli smo do naziva izložbe "Država u krevetu". Želimo znati koliko duboko i na koje načine sustav, država, vlast i politika upravljaju našim životima te u kojoj mjeri i zašto imaju potrebu ulaziti u naše živote, ložnice, tijela i glave i upravljati njima. Posebno želimo razotkriti načine na koje prihvaćamo ili ne prihvaćamo njihova zavođenja, poljupce, naloge i nasilja. Želimo ogoliti sustav kao što on ogoljava nas. Želimo mu uzvratiti udarac, ili poljubac, rasvijetliti ovu priču i saznati zašto imamo osjećaj da je to vođenje ljubavi zapravo silovanje i kakve sve posljedice ostavlja na naše osobno. Koje jest političko. Koje jest osobno, navodi se u konceptu ove izložbe.
Umjetnost i društvene promjene
Kolegij "Feminizmi i društvene promjene u suvremenim umjetničkim praksama", koji je vodila producentica, kustosica i autorica projekata Natasha Kadin (Split, 1979.) i koji je kao završni rad polučio ovu međunarodnu izložbu, imao je za cilj predstaviti i ocrtati fenomene feminizama i suvremene feminističke umjetnosti Jugoistočne Europe za vrijeme društvenih i političkih promjena posljednjih četiriju desetljeća, od socijalnog realizma i pionirske umjetnosti novih medija 1970-ih, kroz godine jugoslavenskih ratova i vrijeme tranzicije, sve do današnjeg neoliberalnog kapitalističkog društva.
U središtu ovog kolegija nalazila se veza i sjecište umjetnosti i društvenih promjena posljednjih 40 godina, a poseban je naglasak stavljen na feminističku umjetnost i umjetnice iz Jugoistočne Europe u kontekstu globalne umjetnosti.
Suradnice u projektu su Eni Buljubašić, Ivana Čagalj, Lovorka Kalebić, Ivana Kevo, Glorija Lizde, Jelena Novaković, Mia Raos, Neli Ružić i Maja Stojić; mentorice teoretičarka umjetnosti Ivana Bago i umjetnica Sandra Sterle, a gostujuće predavačice na kolegiju dr. sc. Valerija Barada, Kathy Rae Huffman, Sanja Iveković i Tanja Ostojić. (Z. ANGELESKI)
*************************************************************************************
Na tragu feminističke maksime
Izložba je nastala kao rezultat novoosnovanog kolegija "Feminizmi i društvene promjene u suvremenim umjetničkim praksama" na Umjetničkoj akademiji u Splitu, a predstavljena je u veljači ove godine u splitskoj Galeriji umjetnina.
- Slijedeći feminističku maksimu "Osobno je političko", kao i svoje razloge zašto se bavimo feminizmima, što nas navodi da se javno deklariramo feministkinjama, došli smo do naziva izložbe "Država u krevetu". Želimo znati koliko duboko i na koje načine sustav, država, vlast i politika upravljaju našim životima te u kojoj mjeri i zašto imaju potrebu ulaziti u naše živote, ložnice, tijela i glave i upravljati njima. Posebno želimo razotkriti načine na koje prihvaćamo ili ne prihvaćamo njihova zavođenja, poljupce, naloge i nasilja. Želimo ogoliti sustav kao što on ogoljava nas. Želimo mu uzvratiti udarac, ili poljubac, rasvijetliti ovu priču i saznati zašto imamo osjećaj da je to vođenje ljubavi zapravo silovanje i kakve sve posljedice ostavlja na naše osobno. Koje jest političko. Koje jest osobno, navodi se u konceptu ove izložbe.
Umjetnost i društvene promjene
Kolegij "Feminizmi i društvene promjene u suvremenim umjetničkim praksama", koji je vodila producentica, kustosica i autorica projekata Natasha Kadin (Split, 1979.) i koji je kao završni rad polučio ovu međunarodnu izložbu, imao je za cilj predstaviti i ocrtati fenomene feminizama i suvremene feminističke umjetnosti Jugoistočne Europe za vrijeme društvenih i političkih promjena posljednjih četiriju desetljeća, od socijalnog realizma i pionirske umjetnosti novih medija 1970-ih, kroz godine jugoslavenskih ratova i vrijeme tranzicije, sve do današnjeg neoliberalnog kapitalističkog društva.
U središtu ovog kolegija nalazila se veza i sjecište umjetnosti i društvenih promjena posljednjih 40 godina, a poseban je naglasak stavljen na feminističku umjetnost i umjetnice iz Jugoistočne Europe u kontekstu globalne umjetnosti.
Suradnice u projektu su Eni Buljubašić, Ivana Čagalj, Lovorka Kalebić, Ivana Kevo, Glorija Lizde, Jelena Novaković, Mia Raos, Neli Ružić i Maja Stojić; mentorice teoretičarka umjetnosti Ivana Bago i umjetnica Sandra Sterle, a gostujuće predavačice na kolegiju dr. sc. Valerija Barada, Kathy Rae Huffman, Sanja Iveković i Tanja Ostojić. (Z. ANGELESKI)
*************************************************************************************
Sustav nas ogoluje
isključivo na radnom mjestu,
Jedino tamo možemo i mi da mu to posve uzvratimo.
www.severinomajkus.com
Nema komentara:
Objavi komentar