„ Nas ne
razdvaja to što ne pronalazimo Boga, ni u povijesti , ni u prirodi, ni iza
prirode – već činjenica da ono što se štuje kao Bog ne smatramo
„božanskim“ nego bijednim , apsurdnim, štetnim, ne samo pogreškom nego i zločinom prema životu…Porićemo Boga
kao Baga… Kad bi nam toga kršćanskog Boga
i dokazali, bili bismo još manje skloni vjerovati. – Formulom : deus ,
qualem Paules creavit , dei negatio. ( Bog kakvim ga je stvorio Pavao , negacija
je Boga.) – Raligija, kakvo je
kršćanstvo, koja se ni u jednoj točki ne dotiče sa stvarnošću, koja odmah pada
čim se stvarnost dokaže barem u jednoj točki, mora s pravom biti smrtni
neprijatelj „mudrosti svijeta“, to jest
znanosti - ona će dopustiti sva
sredstva kojima se može zatrovati
, oklevetati, ozloglasiti disciplina duha, čistoća i strogost u
pitanjima savjesti duha , plemenita svježina i sloboda duha. Vjera kao imperativ
veto je na znanost – in praxi laž po svaku cijenu… Pavao je shvatio da je laž –
da je vjera potrebna ; poslije je Crkva ponovno shvatila Pavla. - Onaj Bog kojega je sebi izmislio Pavao, Bog
koji „posramljuje“ „mudrost svijeta“ ( u užem smislu obje velike protivnice
svojega praznovjerja), filologiju i medicinu, zapravo je samo čvrsta odluka
samog Pavla da „Boga“ nazove vlastitom voljom, Tora , to je pražidovsko,
Pavao hoće da posrami „mudrosti svijeta“:
njegovi su neprijatelji dobri filozofi i
liječnici alesandrijske škole – protiv njih ratuje. Zapravo čovjek nije filolog i liječnik a da istodobnom nije i
antikrist.. Najme čovjek kao filolog gleda
„svetih knjiga“, kao liječnik iza fizijološkog propadanja tipičnog kršćanina . liječnik kaže „neizlječivo“,
filolog „prevara“…
Friedrich Nietzsche
Nema komentara:
Objavi komentar