Možete li ga zadiviti?
Najbogatiji čovjek na svijetu prilikom zapošljavanja novih ljudi vodi se s ova tri načela
Amazon danas ima više od 500 tisuća zaposlenika u cijelom svijetu, međutim počeci Jeffa Bezosa, danas najbogatijeg čovjeka na svijetu, nisu bili nimalo glamurozni. U ranim danima, 1995. godine, Amazon je zapravo bio tim od svega desetero ljudi, a njihovo se sjedište upravo preselilo iz Bezosove garaže u ured u centru Seattlea, i to odmah pokraj okupljališta ovisnika o heroinu i erotskog dućana, piše CNBC.
Međutim, Bezos je već tada imao viziju o rastu njegove kompanije, a znao je i da, kako bi postigao sve što želi, uz sebe mora imati vrhunski kadar ljudi.
- Bilo bi posve nemoguće postizati željene rezultate u dinamičnom svijetu interneta bez izvanrednih ljudi - tvrdio je Bezos tada.
Stoga je 1998. godine skicirao tri jednostavna pitanja koja su trebala poslužiti kao niti vodilje prilikom zapošljavanja novih ljudi. Iako je od tada prošlo 20 godina, u Amazonu potvrđuju da se kod regrutiranja još uvijek vode upravo Bezosovim natuknicama.
Evo što to Jeff Bezos smatra ključnim prilikom odabira novih radnika.
1. Hoćete li se toj osobi diviti?
- Uvijek sam se jako trudio da radim samo s onim ljudima kojima se divim i potičem vas da i vi napravite isto - napisao je Bezos svojim zaposlenicima zaduženim za regrutiranje novih radnika.
Najbogatiji čovjek na svijetu nije jedini koji ovako razmišlja. I Mark Zuckerberg, osnivač i prvi čovjek Facebooka se također zalaže za zapošljavanje samo onih ljudi koje i osobno poštujete.
- Uvijek govorim ljudima da trebaju zaposliti samo one kandidate za koje bi i oni sami htjeli raditi – izjavio je nedavno Zuckerberg za Recode.
2. Hoće li ova osoba povisiti razinu produktivnosti tima u koji dolazi?
- Ljestvica se stalno mora podizati. Uvijek pitam ljude da vizualiziraju kompaniju za pet godina. U tom trenutku bi svatko od nas trebao reći 'Standardi su se toliko povisili - čovječe, drago mi je da sam se zaposlio ranije!' - piše Bezos.
Kako bi osigurali da zapošljavaju one „najbolje i najbistrije” u Amazonu postoji skupina zaposlenika koji su, osim što imaju svoje svakodnevne zadatke, zaduženi i za postavljanje kriterija izvrsnosti. Dodatno, oni bi trebali i procjenjivati kako su se novi zaposlenici uklopili u kompanijsku kulturu.
3. U kojem segmentu bi ova osoba mogla postati zvijezda?
- Mnogi ljudi imaju neke unikatne vještine, interese i perspektive koji mogu obogatiti radno okruženje za sve nas, iako često te vještine nisu vezane za njihove radne zadatke - napisao je Bezos 1998. i dodao kako je u tom duhu zaposlio nacionalnu prvakinju u slovkanju.
- Pretpostavljam da njoj to ne pomaže u svakodnevnom poslu, ali zabavnije je raditi ovdje ako joj s vremena na vrijeme na hodniku možete dobaciti da brzinski odslovka 'onomatopoeia' (onomatopeja) - nastavlja najbogatiji čovjek na svijetu.
Bezos zapravo želi reći da je korisno sagledati osobu u cjelini, sa svim njezinim vještinama, bez obzira koliko na prvi pogled izgledale nevažnima za posao kao takav.
Danas Amazonova strategija zapošljavanje ima 14 principa, no ova tri su još uvijek sastavni dio njihove politike zapošljavanja.
Nema komentara:
Objavi komentar