subota, 11. siječnja 2020.

DOK MATERJALNI I DUHOVNI SVIJET GORI, OVO JE PRIČA ZA PREOSTALOG ČOVJEKA

Hvala S. Ovo je vrlo razumljiva postakvka! 
I zapravo toliko prirodna. Ja se u svemu ovome mogu sloziti s Marxom. I Engelsom. Meni je njihova ideja sjajna jer tezi necemu sto mozemo nazvati distributivnom pravdom koje danas nema ni u tragovima. Ovaj divljacki suvremeni kapitalizam, o kojemu puno govori izvrsna Naomi Klein, toliko nas je daleko odveo od pozitivne ideje kakvu je Marx zastupao. Tu sam vrlo bliska marksistickoj misli, no u jednom dijelu nisam. A to je da drustvo mozemo promatrati iskljucovo kroz materijalnu dimenziju. To je takozvani monodeterministicki pogled na svijet u kojem historija ovisi iskljucivo o materijalnim uvjetima. S tim dijelom se ne slazem. Covjek je vise od materije. Ne mislim ovdje samo na religiju, zapravo uopce ne moramo govoriti o religiji, ali moja i tvoja potreba za glazbom i za umjetnoscu opcenito. Tvoja koja je jos jaca i ti koji si (makar ne zelis priznati) stvaratelj umjetnosti je nesto iznad materijalnog. No, to je izvrsna tema za razgovor. I budemo ju zapodjenuli pri sljedecem susretu. 

Postoji mnogo autora koji su pokusali objasniti odnos marksizma i umjetnosti, ali meni su te teze dosta nategnute i nikada me nisu uspjeli uvjeriti. Mozda ti uspijes. Pazi, Mozart je kao vrlo mali djecak poceo skladati, kazu s 3 godine je poznavao note, a s 5 vec imao koncerte. Znaci dijete koje jos nije znalo nista o tome sto je rad, sto materijalizam, imao je potrebu, osim za hranom i odjecom, za skladanjem. Da li bi se bogata umjetnost razvila koju bastinimo razvila da je drustvo samo materijalisticko?!? Sto bi bilo? Tko to zna?!? To je po meni isto ono pitanje koje si postavio svom bratu kada ste pekli jarica kada je on rekao kako ste uspjeli pa si ga ti upitao kako bi bilo da su uvjeti bili drugaciji?!? Tesko je znati, zapravo nema odgovora.
Zasto su u Altamiri ljudi vec oslikavali zidove spilje?! Svi ti neki momenti meni govore da je povijest vise od pukog materijalnog razvitka... Pričat cemo o tome. A ako ti se da, možes mi i pisati, ali mislim da je ovo bolje za razgovore uzivo.. mozda ja ne shvacam pa ces mi ti moci objasniti taj dio. Ne znam...pisi...

Cujemo se...
TD

Nema komentara:

Objavi komentar