Socijalistička Radnička Partija ( SLP of America )
Osnovana 1890.godine na doslovnim principima
znanstveno-revolucionarnog socijalizma Marxa-Engelsa i Prve Internacionale. Odnosno
na temeljima 18.stoljetnog prosvjetiteljstva, rata za neovisnost SAD-a 1776.godine,
začetka nove povijesne ere Zdravog razuma Thomasa Paine-a i očeva američke nacije, Darwinove paleontologije,
Morganove antroplogije, znastvene sociologije i psihologije. Na utopijskom socijalizmu,
na Njemačkoj klasičnoj filozofiji, te po riječima samog Marxa, kojemu je tek pripala sretna okolnost da sve te
kolosalne spoznaje, koje su uslijedile nakon Colombovih geografskih otkrića sjedini
u novu teoretsku disciplinu
materijalističke koncepcije historije, klasnog ustrojstva naše
civilizacije, njenog ekonomskog zakona Viška Vrijednosti. Slijedom znanstvenog socijalizma, čija se
revolucionarna poluga ne nalazi više u rukama utopijskih socijalista,
idealističke filozofije, niti don Kijotovih buržujskih socijalista Proudona,
Lasalle-a i drugih, koji jurišaju na imaginarne vjetrenjače.
Ta najsnažnija društvena poluga potpuno i isključivo se
nalazi u rukama međunarodnog
proletarijata-kao nadmoćnije društvene snage, koju je kapitalističko društvo iznjedrilo iz
svoje klasne naravi eksploatacije jačeg nad slabijim ljudskim bićem. Odnosno
malobrojnih posjednika svih sredstava za proizvodnju i prirodnih dobara- nad ne
posjedničko proizvođačkim masama, isključivo odgovornima za materijalni i
duhovni opstanak cjelokupnog čovječanstva.
Nestankom Marxa i Engelsa ubrzo se ukazuje jedna nedostajuća
znanstvena karika, odnosno sam idejni nacrt kako da se ta revolucionarna poluga
međunaronog proletarijata upotrijebi za svrgavanje jednog dotrajalog društva koje
je još uvijek dovoljno uporno na smišljanju vlastitog perpetum mobile.
1852. godine u Venecuveli se rađa sin tamošnjeg uglednog
doktora, Daniel De Leon, koji će zbog dobrog roditeljskog statusa imati sreću
da bude upućen na dugo godišnje studije diljem Europe, svladati pet jezika,
izučiti povijest i pravo od starog vijeka sve do njene 20.stoljetne klasno raspadajuće špice, kojom ono uvodi samog sebe u Prvu
svjetsku osvajačku kataklizmu.
De Leon, stekavši katedru na Njujorškom univerzitetu, gdje
ostaje hirom slučaja tek na kratko vrijeme, kad se jednog dana zatiče u društvu
ostalih kolega koji su sa univerzitetskih prozora ismjehivanjem komentirali
bučnu uličnu povorku tamošnjih radnika u štrajku. Odlučno ih izgrdi, čime biva nagrađen otpustom. i samim
time priključenjem osnutka SLP Amerike, gdje se naglo ističe, kao već formirani
marksista na temeljima visoko razvijeno zapadnog kapitalizma, i jedan od
vanrednih oratora kojim je čovjećastvo ikada bilo nagrađeno.
Na prelaznoj margini dvaju stoljeća nastaju tako njegovi
povijesni govori radnicima u štrajkovima: Reforma ili Revolucija, Što znači
ovaj štrajk, Goruća pitanja strukovnog unionizma i Socijalistička obnova
društva,koji se pojavljuju u štampi sve do današnjih dana pod nazivom
SOCIJALIST LANDMARKS. Pored djela koje je ostavio iza svoje rane smrti 1914.
godine,i mnoštvo uredničkih članaka u DAILY
I WEEKLY PEOPLE-a. Ostao je markantna
ličnost u svim aktivnostima diljem Europe, u ovdašnjim radničkim pokretima raznih
foruma i kongresa, na kojima su se odvijali žustri okršaji predratnim Starim
kontinentom, i posma je natkrilili revizionističko
Drugom Internacionalom, pa i od strane pojedinih pionira marksisma: Kautsky,
Bebel i drugi, koji su zajedno sa Socijaldemokratima i raznim socijalističkim anarhistima
zdušno kovali svoju bezglavu formulu suradnje Kapitala i Rada, (poput današnje
Hrvatske, kojom mahnito trabunja Milanovićeva isprazna uobraženost
u isključivoj službi Kapitala)
De Leonovo djelo FLASHLIGHTS ON THE AMSTERDAM CONGRESS iz
1904. godine postaje tako istinski literarno-povijesni dragulj za dolazeće generacije, (ako ih bude), da bi
upravo njome inicirali nove temelje zdravo razumske povijesti.
No, pojava De Leona tek dobiva pravi znanstveni značaj, kojeg on, po riječima
Lenjina, pridonosi svojim kvantitativnim
prilogom znanstvenom socijalizmu u obliku Socijalističkog Industrijkog
Unionizma (SIU), kojeg Linjin ugrađuje kasnije,
u De Leonovu čast, u ruske Sovjete.
Dok su Marx i Engels,u toku svog životno obilnog i napornog
stvaralaštva, tu i tamo se koristili naizmjenice riječima : socializam, komunizam
i država, upravo je to i često pridonašalo budućim reformatorskim
revizionistima Druge i Treće Internacionale,da tim pojmovima barataju po
vlastitim špekulativnim nahođenjima, među kojima se kasnije i sam Lenjin zatiče
jednom babaroginom teorijom implantacije: „Socijalizma kao prve faze komunizma“
u rusko srednjevjekovlje, kao i na jednom kongresu SKPb predajom Sovjeta u ruke birokratskoj kasti,
gdje mu opozicioni Šljapnik-ovci dovikuju:
„U svome dvadeset godišnjem
partijskom stažu još nismo doživjeli sličnu izdaju radničke stvari.“ ( Prema pariskim
osobnim sjećanjima susreta sa dr. Antom Ciligaom u dalekim 1957.godinama)
Što je to što se De
Leonovom teorijom SIU pridonosi kvantitativno znanstvenom socijalizmu?
Genije ravan svojim suvremenicima Marxa i Engelsa-De Leon
dolazi do zaključaka, da bi se uspješno ostvarila socijalistička revolucija
potrebne su njene organizacione predradnje koje implementiraju nužnost da se
radnička klasa apriori treba organizirati na svome radnome mjestu, u
pojedinačnim industrijskim pogonima, u svoj jedinstveni Union (Sindikat- čitaj
One Big Union, nezavisno od strukovnih podjela), te organizirani u vlastitoj
političkoj partiji, kako bi danom izborne pobjede preuzeli vlast nad svim
sredstvima za proizvodnju i nad prirodnim dobrima. Jednokratnom odlukom
proglasili ukinuće privatnog vlasništva i klasnih podjela na posjednike i ne posjednike.
Drugim riječima, ukinućem državne vlastohlepnosti, nad
ljudima - SIU instantno preuzimlje kompletu organizacionu upravu nad Stvarima, koje
postaju opće dobro za uporabu, na mjesto dosadašnje Robe koja se isključivo
proizvodila u svrhu profitnog interesa njenih manjinskih posjednika.
U tim novim društvenim okolnostima, u kojima bi se i naši Bulići
već drugo jutro, zatekli zajedno sa svojim dotadašnjim posjedničkim hraniocima,
u redovima ispred vrati stvaralačkih pogona - u potrazi za svojim radnim mjestom u
novoj socijalističkoj republici rada.
Dobar dio unikatnih djela nalaze se na raspolaganju svakom dobronamjerniku na donjoj adresi
www.severinomajkus.com
Nema komentara:
Objavi komentar