subota, 14. srpnja 2018.

ODGOVOR GOSP. VLADU PRSKALO O SUVREMENO EDUKACIJSKOM ŠKOLSTVU ŠUVAROVIH REFORMI STRTUKOVNIH KOBASIČARA

REFORMA

STRUKOVNE SREDNJE ŠKOLE OD SLJEDEĆE GODINE VIŠE NEĆE BITI ISTE 'Do travnja moramo spiskati 975 milijuna koje nam je dala Europa. Ili ovo ili ništa'

    AUTOR: 
  •  OBJAVLJENO: 
  • 14.07.2018. u 08:51





Zagreb, 010218.
Bijenicka cesta 46.
38000000 kuna dodjeljeno projektu Znanstvenog centra izvrsnosti za napredne materijale i senzore (CEMS), a u cijelosti financirana iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Na fotografiji: Vlado Prskalo.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomaš / CROPIX

Vlado Prskalo







Strukovno obrazovanje, ružno pače obrazovnog sustava koje pohađa čak dvije trećine hrvatskih srednjoškolaca, nakon desetljeća zanemarivanja nalazi se pred povijesnim zaokretom.
Obrazovanju koje je posljednjih desetljeća postalo odlagalište stare krame ražalovane hrvatske industrije, dosadnih programa i nositelja diploma iza kojih ne stoje strukovne kompetencije, na raspolaganju je za transformaciju gotovo milijardu kuna europskoga novca.
Ta su sredstva jedan od ključnih elemenata koje bi strukovne škole trebale pretvoriti u labuda hrvatskog obrazovanja. Promjene još čine uvođenje dualnog obrazovanja, stvaranje središta kompetentnosti i kurikularna reforma. Pomoćnik ministrice znanosti i obrazovanja zadužen za strukovno obrazovanje Vlado Prskalo, kao ravnatelj je preporodio nekadašnju Poljoprivrednu školu u Slavonskom Brodu, čiji se uspjeh nametnuo kao uzor za promjene u hrvatskom strukovnom obrazovanju.
Strukovne škole vidim kao temelj obnove hrvatskoga poduzetništva i kao snagu koja, ako je podržimo drugim mjerama, može bitno utjecati i na demografske trendove u Hrvatskoj, ističe pomoćnik ministrice Prskalo i dodaje, ne bez zebnje: "Moramo iskoristi tih milijardu kuna. Ako to nismo u stanju, stvarno smo nesposobni".
Kakve škole želimo?
Predstavljajući sliku budućih škola i govoreći o dosadašnjem tijeku priprema, Prskalo navodi da je donesen Zakon o strukovnom obrazovanju - uz brojna velika protivljenja - izrađen plan za mrežu centara kompetentnosti, čiji će nositelji biti uskoro poznati, izrađen je nacionalni kurikulum za strukovno obrazovanje i pripremljeno dualno obrazovanje kao njegova vrlo važna sastavnica.
Trasiramo dugoročni razvojni put strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj. Želimo izvaditi iz škola primitivnu, i opremiti škole suvremenom tehnologijom, te da učionice budu lijepe i ugodne za rad. Uložit ćemo puno novca u nastavnike, koji su najjača karika, i omogućiti im da rade u najboljim uvjetima, objašnjava
***************************************************
Buržujskom kurikulumu škoskog reformator
stva uvijek je bilo lakše "spiskati" milijune poreznih obveznika na tehnološko unapređenje - umjesto suvremenih zahtjeva za njegovo revolucionarno unapređenje jedne opće edukativnosti, koja će stvarati novu intelektualnu klasu analitičke misli, zasnovane na temeljima  zdravog razuma; i koji neće tek šepatariti iza tehnološkog razvoja, već suprotno tome, koja će biti njegova iskonska vodilja.
                                  *****
"Izraz 'dobro obrazovani' podsjeća na krajnje pronicljivu primjedbu Petera Medawara da je širenje  srednješkolskog i fakultetskog obrazovanja pridonijelo velikom broju ljudi koji često imaju dobar smisao za kulturu i knjišku učenost, ali to obrazovanje daleko premašuje njihove sposobnosti analitičkog razmišljanja'. Nije li to sjajno rečeno ? Te primjer pisanja od kojeg dobivam potrebu da istrčim na ulicu i podljelim ga s nekim - bilo s kime  - jer je previše dobar da ga čuvam za sebe" 
                                              Richard Dawkins               

Nema komentara:

Objavi komentar