Ove godine odlucili smo od Zagreba do Splita ici vlakom. Brzi vlak Zagreb - Split vozi 6 sati, lijepa prilika za vidjet nasu Full of life Hrvatsku iz druge perspektive.
Kupili smo karte na ljetnoj akciji: jednosmjerna karta 120 kuna. Jos smo i rezervaciju na sjedala dobili. 😂
Gospoda na salteru mi je rekla da je sve ok, da vlakovi voze normalno, nema radova na tom dijelu. Ali, svejedno isla sam pitati jos jednu zenu na Informacijama kakva je situacija.
Ona: “Ne, sve je ok. Vlakovi voze i sve ok.”
Ja: “I niste imali problema u zadnje vrijeme.”
Ona: “Ne, vozi sve ok.”
Ja: “I vlakovi se ne kvare i ne prebacuju ljude u buseve?”
Ona: “Ah to, da kad se pokvare onda da, al bus vam je suuuuuper, bolje nego vlak”
Ja: “Ali ja zelim putovat vlakom, ali ne busom. (Sokirana sto mi zena iz HŽ-a nudi bus kao bolju vrstu prijevoza.) Dobro, a koliko cesto se kvario u zadnjih 6 mjeseci?”
Ona: “Ah recimo svaki 4. ili 5. dan prebacuju putnike u bus koji vozi direktno za Split. Ali ne brinite, bus je super, ima i wc koji radi. Ti vlakovi nisu predvideni za tako duga (?) putovanja i bolje vam je putovati nocnim vlakom, ovi se jako cesto kvare.”
Ja: Sok i nevjerica, al odlucim kupit karte jer ako slucajno nece vozit bus prebacit ce putnike u bus koji vozi direktno..
Kupili smo karte na ljetnoj akciji: jednosmjerna karta 120 kuna. Jos smo i rezervaciju na sjedala dobili. 😂
Gospoda na salteru mi je rekla da je sve ok, da vlakovi voze normalno, nema radova na tom dijelu. Ali, svejedno isla sam pitati jos jednu zenu na Informacijama kakva je situacija.
Ona: “Ne, sve je ok. Vlakovi voze i sve ok.”
Ja: “I niste imali problema u zadnje vrijeme.”
Ona: “Ne, vozi sve ok.”
Ja: “I vlakovi se ne kvare i ne prebacuju ljude u buseve?”
Ona: “Ah to, da kad se pokvare onda da, al bus vam je suuuuuper, bolje nego vlak”
Ja: “Ali ja zelim putovat vlakom, ali ne busom. (Sokirana sto mi zena iz HŽ-a nudi bus kao bolju vrstu prijevoza.) Dobro, a koliko cesto se kvario u zadnjih 6 mjeseci?”
Ona: “Ah recimo svaki 4. ili 5. dan prebacuju putnike u bus koji vozi direktno za Split. Ali ne brinite, bus je super, ima i wc koji radi. Ti vlakovi nisu predvideni za tako duga (?) putovanja i bolje vam je putovati nocnim vlakom, ovi se jako cesto kvare.”
Ja: Sok i nevjerica, al odlucim kupit karte jer ako slucajno nece vozit bus prebacit ce putnike u bus koji vozi direktno..
Danas, dan putovanja
Zovem informacije da pitam jel sve ok, poznavajuci HŽ vrlo sam skepticna.
Informacije: “(Nakon par minuta provjeravanja koje me kosta 3 kn/min) Da, da danas idu busevi. Jedan direktno, a drugi staje na svakom kolodvoru.”
Ja: (duboko disem) Koji od buseva ide direktno?
Informacije: Otkud bi ja to trebala znat?
Ja: Sok i nevjerica.
Zovem informacije da pitam jel sve ok, poznavajuci HŽ vrlo sam skepticna.
Informacije: “(Nakon par minuta provjeravanja koje me kosta 3 kn/min) Da, da danas idu busevi. Jedan direktno, a drugi staje na svakom kolodvoru.”
Ja: (duboko disem) Koji od buseva ide direktno?
Informacije: Otkud bi ja to trebala znat?
Ja: Sok i nevjerica.
Provjerim na netu vlak nije vozio ni jucer, nece ni sutra.
Danas, na kolodvoru
Na informacijama: “A da, danas (kao da i jucer nije bilo tako) putnici idu busom. Bus je super, vozi direktno, ima wc”.
Danas, kod vozaca
Dva su busa. Jedan ide direktno, drugi staje na vise perona. Kako se bira tko ce uc u koji- tko prvi njegova djevojka.
Pitam sofera jel radi wc, rekla mi zena na informacijama 5 puta da radi.
Sofer: “Naravno da ne radi wc. Normalno da vas lazu, lazu cijelo vrijeme”.
Pitam sofera jel radi wc, rekla mi zena na informacijama 5 puta da radi.
Sofer: “Naravno da ne radi wc. Normalno da vas lazu, lazu cijelo vrijeme”.
Malo o HŽ-u inace:
Zeljeznička poduzeća zadnjih deset godina uglavnom završavaju s gubitkom, nekad i većim od milijarde kuna. Ciljevi restrukturiranja od 2012. do 2016. godine nisu ostvareni, a likvidnost poduzeća je slabija nego prije početka restrukturiranja.
Zeljeznička poduzeća zadnjih deset godina uglavnom završavaju s gubitkom, nekad i većim od milijarde kuna. Ciljevi restrukturiranja od 2012. do 2016. godine nisu ostvareni, a likvidnost poduzeća je slabija nego prije početka restrukturiranja.
Ukupne obveze željezničkih poduzeća u 2015. iznose šest milijardi kuna, od čega je trećina kratkoročnih obveza.
Željeznice su, pored brodogradilišta i cesta, treći najveći korisnik državnih potpora, jamstava i subvencija. Obveze i dugovi željezničkih poduzeća u vlasništvu države utječu i na rast javnog duga i proračunskog deficita. Od 2006. do 2015. sektoru željeznica dodijeljene su potpore od 8,7 milijardi kuna, a ukupne državne potpore redovito su godišnje nadmašivale 700 milijuna kuna. U razdoblju od 2000. do 2015. odobreno je državnih jamstava 12,64 milijardi kuna.
Obveze i dugovi željezničkih poduzeća u vlasništvu države povećali su javni dug za otprilike 1,3 posto BDP-a. (Anto Bajo i Marko Primorac iz IJF-a, publikacija “Restrukturiranje željezničkih poduzeća u vlasništvu RH”)
Djelatnici HŽ-a dobivaju bozicnice, uskrsnice i ogromne otpremnine. Kupuju se novi auti direktorima i jede na racun drzave. Vise od pola linija je neprofitabilno.
Relacija Zg-Split skoro nikad ne vozi brzim vlakom. Sto znaci da HZ otkupljuje buseve i kao posrednik prodaje karte.
Relacija Zg-Split skoro nikad ne vozi brzim vlakom. Sto znaci da HZ otkupljuje buseve i kao posrednik prodaje karte.
Btw nakon sat i pol voznje jos nas nitko nije pitao za kartu tako da ako zelite besplatno na more samo se ukrcajte na bus “Vlakom do Splita za 120 kn” (😭). Sutra u 7:35 imate novu priliku.
Koliko je HŽ platio nagibne vlakove da se putnici voze busom: 34 milijuna eura odnosno 255 milijuna kuna. Dobra investicija nema sta!
Nema komentara:
Objavi komentar