( „…jer tako je htio ON !“ S.M, ),
I
( „…jer se prema tuđoj malemkosti mjeri
vlastita veličina.“ G. M. )
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
·
Submit
ZA JUTARNJI PIŠE BRUNO ŠIMLEŠA Pa tko još vjeruje da
su žene 'drugotne'?
AUTOR:
·
o
Bruno Šimleša
OBJAVLJENO:
·
20.08.2016. u 09:15
Foto: Boris Kovačev /
CROPIX
Ivica Raguž
Vjerujem u Boga. Cijenim i živim brojne
katoličke životno afirmativne vrijednosti, ali nisam oduševljen Katoličkom
crkvom. Jedan od glavnih razloga jest njihov stav o ženama.
Neki dijelovi Biblije ponižavaju žene,
neravnopravnost žena i muškaraca čak je i institucionalizirana kroz hijerarhiju
Crkve, a ne smijemo zaboraviti da je Crkva bila oštar protivnik davanja prava
glasa ženama zato što je to “protivno tradiciji i protivno onome što Bog želi i
to će uništiti obitelj jer tko će rađati djecu”. To su činjenice, koliko god to
neki ne žele priznati pa glume nojeve.
Koliko se Crkva promijenila od tada,
prošli nas je tjedan podsjetio Ivica Raguž, dekan Katoličkog bogoslovnog fakulteta
u Đakovu, kada je u Glasu Koncila napisao: “Neposlušnost ovdje znači da je žena
u iskušenju da svoj život gradi bez Boga, da ne želi imati ‘glavu’ (Isus Krist,
Crkva, muškarac) kojoj treba biti poslušna. Neposlušnost se izriče u traženju
svojih prava za jednakošću koja briše razlike, u tome da žena ne želi
prihvatiti da je ona od Adama, a ne Adam od nje, da je ona drugotna, a muškarac
prvotan.”
Nije ovo izolirana situacija jer se u
Bibliji na mnogim mjestima naglašava da bi žene trebale biti poslušne, odnosno
podložne i pokorne muževima. I naravno, nema samo Biblija tih problema, već i
svete knjige drugih velikih religija.
No ne vjerujem da te izjave odražavaju
Božje uvjerenje, već da su rezultat vremena u kojem su nastale svete knjige.
Možemo reći da tada žene nisu bile na cijeni. Smatrane su nižim bićima. Ma
današnji kućni ljubimci imaju bolji tretman nego što su žene imale u to
vrijeme. Brojni teolozi i sociolozi smatraju da je izvjesno kako takvi poražavajući
stavovi o ženama odražavaju stavove muškaraca koji su pisali svete knjige, a ne
Božju volju. Nažalost, takve su bile društvene vrijednosti prije dva tisućljeća
i to je ovjekovječeno u tim tekstovima.
Kao što smo vidjeli prošlog tjedna,
mnogi katolici ne žele vjerovati da je to službeni stav Crkve. Žele se uvjeriti
da je to samo stav jednog svećenika, no kad se zna da je on dekan Katoličkog
bogoslovnog fakulteta, da je to objavljeno u Glasu Koncila, a ne na njegovu
privatnom blogu i da se Crkva nula puta ogradila od takvih i sličnih stavova,
nerazumno je zaključiti išta drugačije. Čak se i ovaj progresivni Papa
sramežljivo bavi temom ravnopravnosti žena i muškaraca jer je svjestan da će mu
to biti najtvrđi orah. Iskreno, samo se nadam da će ga stići razbiti! 2015.
godine izjavio je da je “došlo vrijeme za ravnopravnost žena u crkvenom i
društvenom životu”, ali nažalost, nije to potkrijepio djelima.
Naravno, nije to jedino što Crkva govori
o ženama. Često naglašavaju i važnost žena, njihovu duhovnu ljepotu i
suosjećajnost, ali opet ništa o ravnopravnosti jer ako priznaju ravnopravnost,
moraju preustrojiti hijerarhiju Crkve u kojoj su glavne pozicije rezervirane za
dečke. Žene imaju svoje mjesto, ali ono je inferiorno! I u Crkvi i u društvu!
Dakle, Crkva je bila na krivoj strani
prošlosti, a vjerujem da je i dalje na krivoj strani sadašnjosti jer će potpuna
ravnopravnost žena i muškarca sigurno biti dio naše budućnosti!
I zato tu kulturu neravnopravnosti ne
želim ostaviti u naslijeđe svojoj kćeri. Ne želim da bude poslušna, pokorna ili
podložna muškarcima. Želim da bude svoja, samostalna i da su joj dostupne
apsolutno sve društvene mogućnosti koje bi joj bile dostupne i da je dečko.
Naravno da se biološki razlikuje od dječaka, ali ne želim da se razlikuju po
dostupnim mogućnostima. Želim da sama odabere kako će se razvijati i što će
biti. Ne želim da joj itko išta nameće, a pogotovo ne želim da joj nameću
standarde koji su vrijedili u vremenu kada su žene bile manje od makova zrna.
Ma kvragu, nisu vrijedile ni makovo zrno. Smatrali su da su na razini zrna
prašine!
I želim da zna da samo slabići žele
poslušne i pokorne žene. Snažni muškarci uz sebe žele snažnu ženu i zato se ne
treba zamarati mišljenjima slabića i štracologa iz bilo kojih redova!
Jer zalagati se za ravnopravnost ne
znači biti protiv Boga, nego za ljudskost!
Zalagati se za ravnopravnost znači biti
čovjek!
Ajmo biti
ljudi.
************************************************************
S ovog bloga
Drage Dame,
************************************************************
S ovog bloga
Drage Dame,
Kad nas svakodnevna jutarnja osunćanost
stjeruju na nove dane, samo zato da ih proživljavamo, možda ne svi, na isti
način kao što maleno prasence proživjava , njegovano i cijenjeno, u svom
ograničenom seljačkom toru, da bi, u svojim jesenjim danima bilo priklano za
potrebe njegovih vegetacijskih zimskih snova.
Kao da mi se tu uteknuo Bruno Šimleša svojim člankom u Jutarnjem Listu, sa pozivom da jednom, napokon, i za sva vremena, Vi, krenete, u svoju svjetsku revoluciju; u kojoj će, vjerujte mojoj muškoj ne savjesnosti, ONI svi padati pred vama ka što snopovi padaju pred žeteljima.
LJUDSKI JE ŽIVOT PROMAŠEN SAMO DOTLE DOK BIVA PODLOŽAN KLASNOM VALJKU, KOJI GA MODELIRA PREMA VLASTITOM HTIJENJU-
www.severinomajkus.com
Kao da mi se tu uteknuo Bruno Šimleša svojim člankom u Jutarnjem Listu, sa pozivom da jednom, napokon, i za sva vremena, Vi, krenete, u svoju svjetsku revoluciju; u kojoj će, vjerujte mojoj muškoj ne savjesnosti, ONI svi padati pred vama ka što snopovi padaju pred žeteljima.
LJUDSKI JE ŽIVOT PROMAŠEN SAMO DOTLE DOK BIVA PODLOŽAN KLASNOM VALJKU, KOJI GA MODELIRA PREMA VLASTITOM HTIJENJU-
www.severinomajkus.com
Nema komentara:
Objavi komentar