srijeda, 21. rujna 2016.

KAPITALIZAM, KAO PROGRES ILI REGRES

Kada je Mezopotanski lovac ,pred nekih 4 ili 5 tisuća godina dovukao  svoj  živi plijen do svog  obitavališta, prisjetivši se  da bi to mogla biti zaliha za dane, u kojima biva njegova lovačka vještina manje uspješna. Time se rađa jedna  kolosalna misao,koja ga vodi na podizanje onog  PRVOG  OGRAĐENOG PROSTORA,  što će vremenom sve više poprimati svojstvo :   PRIVATNOG VLASNIŠTVA.
Bili su to posljednji dani  jedne od najduljih era nepisane ili malo poznate povijesti, od nekih sto tisuća godina, u kojoj se kalila ljudska narav  SURAĐUJUĆEG  BIĆA. I prvi dani jednog novog društva, koje se zasniva na posve inovativnim temeljima KOMPETITIVNIH KONSTANTI.
Drugim riječima, bili su to prvi dani društvenog uređenja, „CIVILIZACIJE“ , zasnovane na principu POSJEDOVNIH I NE POSJEDOVNIH SUBJEKATA, koji bivaju nad činjeni ili podvrgnuti tom povijesnom razvoju višeg stupnja barbarstva, u kojem se čovječanstvo neminovno zatiče  sve do ovih dana; U evolutivnim, i stagnantnim fazama, na svom kri(ž)nom putu prema budućem CIVILNOM ČOVJEKU. Ili pak, k vlastitom ambisu.

To buduće biće,Čovjek, koji, kad  bi  skinuo nametnuti balast  sa svoje grbače privatni posjed, bio bi, prvenstveno, oslobođen ekonomskog ropstva: posjednika i ne posjenika ;  bio bi ujedno oslobođen svih nametnutih  povijesnih laži, gramžljivosti, i ostalih krimena, koje konzekventno proističu upravo iz ekonomske tiranije jačeg nad slabijim kompetitivnim bićem.
Tu su uključene religije , ideologije, nacionalizmi, i lažna povijest, koji su bili u isključivoj  službi posjedničkih klasa ; sve kako bi nekolicina nadčinjenih vladara  što lakše manipulirala  sa daleko nad brojnim masama. Održavanjem i u kulturološkim zabludama pomno sročenim katekizmima; i podređujući  znanstvene discipline  u službu  vlastitih interesa, proglašavanjem stečevina na dobrobit  (sic) cjelokupnog društva.
I u tom se društvenom izmetu, upravo zatiče suvremeni čovjek.

Zagubljen,pun lažnih zanosa , sadržajnih praznina , bez vlastitih temelja, po kojima se kreće  u svom naglavom hodu.
Jedino što ga još drži u toj vegetativnoj i naglavosti, jest jedno posve prerađeno subjektivno biće, u puki objekt za  svestranu uporabu: kao radnu snagu , te kao kupoprodajnu robu, čime biva  srozan  na cijenu vreće krumpira.
Kapitalizam, koji je stvorio radničku klasu, samo zato da ju dovede u sadašnje stanje, po narodnoj izreci,  treba mu ovdje  kriknuti:
NEK' TE ZADESI ISTA SUDBINA!  

Nema komentara:

Objavi komentar