ponedjeljak, 19. rujna 2016.

KULISE VATIKANOVOG MILOSRĐA

ZABORAVLJENO MILOSRĐE

'Ni svećenik nam nije htio doći blagosloviti kuću, a sad su došli s odvjetnikom i žele nas izbaciti na ulicu!'

    AUTOR: 
    • Jutarnji.hr
  •  OBJAVLJENO: 
  • 19.09.2016. u 16:51


Jure Mišković / HANZA MEDIA / Jure Mišković / HANZA MEDIA

– Nakon što smo zabili dvije daske, odmah su se javili iz Nadbiskupije i zatražili našu deložaciju. Dvadeset godina mi za Crkvu nismo postojali, otkad sam se rodio nama nikada svećenik nije došao blagosloviti kuću iako živimo u crkvenom stanu, a sada ih evo s odvjetnikom – jada se novinarima Slobodne Dalmacije Toni Mika.
Već 50 godina u samom srcu grada, u Ulici don Ive Prodana, živi stara zadarska obitelj Mika. Međutim, u tom derutnom stanu koji su dobili na korištenje od tadašnje Općine Zadar i u kojemu su odrasle tri generacije ove obitelji, Mike neće još dugo ostati ako se pita sadašnjeg vlasnika nekretnine – Zadarsku nadiskupiju.
Iz odvjetničkog ureda koji zastupa Nadbiskupiju, obitelj Mika je 26. kolovoza dobila rok od osam dana da napusti stan u Prodanovoj jer će Nadbiskupija u suprotnom, kao vlasnik stana, svoja prava potražiti sudskim putem te obavijestiti policiju. Tako bi ova, dva desetljeća duga agonija obitelji koja s Nadbiskupijom ne može pronaći zajednički jezik oko svog stambenog pitanja, mogla završiti na najgori mogući način – deložacijom.
– Mi iz tog stana nećemo i ne možemo izići jer nemamo gdje. Drugog doma osim ovoga nemamo. U ovom stanu rodio se moj otac, rodili smo se moja sestra i ja, i danas ovdje živimo kao obitelj. Nitko od nas ne osporava Nadbiskupiji vlasništvo, iako i tu postoje zakonski upitne radnje, samo tražimo da nam se prizna status zaštićenih najmoprimaca kako bismo mogli ostati u jedinom domu koji imamo u posljednjih 50 godina. Oni bi trebali biti Crkva koja se brine za obitelj, a ne banka koja ljude tjera na ulicu iz svojih nekretnina. Zašto se od moje obitelji pravi socijalni slučaj kada mi to nismo? Mi smo spremni plaćati i najam i sve što Crkva traži za koncesiju – kaže nam Toni Mika, koji s ocem Donatom, majkom i 15-godišnjom sestrom živi u stanu koji je još 1967. na korištenje dobio njegov djed Frane, gradski meštar koji je tu živio sa suprugom i dva sina.
U međuvremenu, kako se taj stan počeo urušavati, preselili su se na gornju etažu koja je bila u vlasništvu Radojke Vrcelj. Kad je Frane umro, 1994. godine, stiglo je prvo pismo kako moraju napustiti stan jer je vlasnik zgrade u kojoj žive postala Nadbiskupija. Od tada do danas, tvrdi obitelj Mika, pokušavaju s njima riješiti svoje stambeno pitanje, traže koncesiju ili najam, ali nikakvog odgovora nisu dobili sve dok nedavno Toni, nakon što je diplomirao na Pomorskom fakultetu i našao posao, nije odlučio podignuti kredit kako bi zamijenio krov nad stanom koji je u potpunosti propao.
– Nakon što smo zabili dvije daske, odmah su se javili iz Nadbiskupije i zatražili našu deložaciju. Dakle, 20 godina mi za Crkvu nismo postojali niti su odgovarali na naše molbe da će nam krov pasti na glavu iako je zgrada njihovo vlasništvo. I to je ono što mi najviše smeta. Otkad sam se rodio, nama nikada svećenik nije došao blagosloviti kuću iako živimo u crkvenom stanu, znači, mi za njih nismo postojali – govori Toni.
– Cijelo moje djetinjstvo, dok sam učio, kišilo je kroz taj krov, koji se na kraju urušio da se kroz njega mogu vidjeti zvijezde na nebu. Nisam htio da moja mlađa sestra to isto prolazi, zato sam odlučio to obnoviti o svojem trošku, ne dovodeći u pitanje njihovo vlasništvo nad zgradom. I tu smo više puta tražili dopuštenje, ali su nas odbili i još su napisali da ih "čudi što, zbog dotrajalosti i neadekvatnog prostora za življenje, već nismo potražili bolji i adekvatniji smještaj". Koji drugi smještaj, zašto bismo tražili gradski stan i postali socijalni problem kada to nismo? Zašto ne pristaju na to da njima plaćamo najam?
*****************************************************
Cijena koju plačaju mase, šacici svjetskih milijardera,  u čijem se društvu zatiće i avetski Vatikan,  prepuštanjem da  upravljaju njihovom sudbinom, jedno je od največih društvenih besramlja, i glavni uzrok koji  danas tjera  cjelokupno čovječanstvo sa ove nezaslužene Planete.
www.severinomajkus.com

Nema komentara:

Objavi komentar