četvrtak, 2. ožujka 2017.

POVODOM DONJEG TEKSTA

       Nameću se daljnja pitanja:
Predstavlja li vatikanski establišment jednu od najvećih društvenih  enigmi u povijesti ?
Odnosno, postaje li to, na izgled astraktno predstavništvo nebeskog Čuda, jednim od najvećih duhovnih i fizičkih  stratišta zemaljskog čovjeka ?

Gledajući prema njegovom najznaćajnijem reformatoru, i možda prema prvoj pojavi te vrste, u ličnosti koju predstavlja Konstantin Veliki, kao  temelni  modifikator jedne stečene društvene  vrijednosti, koja biva  prerađena, gotovo transcendentnim moćima, u svoju puku suprotnost,  nameće mnoštvo daljnjih pitanja:
Ne predstavlja li to jednu vrstu naše ljudske evolutivnosti, kojom se uzastopnim ponavljanjem samo rađaju njihovi suprotni duplikati.
Slaćaj Ranog kršćanstva svih ljudi međusobno jednakim, rađa vlastitu suprotnost  Konstantinovih srednjevjekovnih kasta: crkvenih ogromnih posjeda i besposjedničih feudalnih sluga, čiju će eksploataciju radne snage nadići tek kapitalističko drušvo.
Iz toga se rađa Nova povijest, prosvjetiteljstvo, devetnaest stoljetni Marksov humanizam. Dok 20. stoljeće opet rađa njegovu direktnu suprotnost, simbolično inkarniranu u Lenjinizmu, staljinizmu, svjetskim ratovima, dubokih ekonomskih kriza, i totalnu fašizaciju globalnog društva, koje sobom povlače jedno od najvećih stratišta čovječanstva: stotina milijuna ljudskih nevinih žrtva.
Cijena koju zato plaća povijesni čovjek na svom putu prema civilnom biću ?
 Sugestija  na onaj vječni ciklus mačka, koji trči za svojim repom.

Za svojom, možda,  općom halucinirajućom egzistencijalnom NULOM ?!   

Nema komentara:

Objavi komentar