U znak zahvalnosti za vaš komentar,dodatno ću pokušati da
barem u kratko odgovorim na vaša pitanja.
OKTOBARSKO SUĐENJE, koje se ovdje pojavljuje u obliku
CENACOLA, pojavilo se koincidirano sa temeljnom konstrukcijom triju likova:
MARXA-LENJINA- DE LEONA.
Tek se tada ukazala potreba da se kompozicija razvije u
vlastitu fabulu proširenu na trinajsterno likova, kao i za jedan dulji period
suočavanja sa jednom nesazrelom tendencijom na zahvaćanju jedne tako obimne
društvene tematike i u što su bile
uključene dulje pauze, odustajanja, pa sve do paranja jednog skupocjenog
platna. Iznova se zateže pod dojmom kojim biva „potpaljena“ dugo godina kasnije
na jednoj laudaciji u Padovi,kojom je prof LucianoMorbiato pobudio interes
prisutnih „ na jedno djelo koje nije ovdje izloženo“
Razlog da je ono danas posvečeno Lucianu Morbiato.
Danas,u jeku njegovog izlaganja, skromnih likovnih dosega i
vječnih praznina prosječnog suvremenika, i čiji intelektualni potencijali
bivaju doslovno prevrnuti naglavce pod utjecajem lažne povijesti, i činjenicom
nekog hira evolutivne dijalektike što čovječanstvo biva usmjereno pravcem
vlastite involucije.
Sve se to nekako zbiva nakon našeg ne položenog ispita osnovnih
ekonomskih zakonitosti koji upravljaju razvojem naše klasne civilizacije i
dubokim zaostajanjem upravo na održavanju balansa između vječnog stupnja razvoja sredstava za proizvodnju i
njihove društvene razmjene.
Ako posmatralac Oktobarskog suđenja ostane barem djelomično
potaknut na osobne kontemplacije na to krucijalno pitanje daljnje planetarnog
opstanka čovjekove vrste, koji posjeduje tu neobičnu sreću svijesti, nadati
se da naša ukupna životna lutanja možda nisu bila posve uzaludna.
Drugo, od trinaestoro statista, koji ovdje predstavljaju u
obliku trokuta kompozicijsku okosnicu, rado ću vam istaknuti Daniela De Leona,
za kojeg vi, vjerujem, iz znanstvene
branše sociologije i antropolologije također bivate dobro upućeni.
De Leon, kao naj značajnija ličnost na margini 19. i 20. stoljeća na polju
socijalističke znanstvene misli, vjerojatno i jedina osoba bez kojeg bi
Marx-Engesov znanstveni socijalizam ostao bi nedorečen, potječe iz imućne porodice
Venezuele,( 1852-2014. godine). Za svoje rane mladosti biva upućen na one iste
vaše studije u Holandiji. Tu je izučio nekih pet jezika, postajući profesorom
na Njuroškom sveučilištu kao vrsni stručnjak međunarodnog Prava i Povijesti. Incidentom , kojim se nikako ne može uvrstiti
u puku slučajnost, koji se zbio na ulicama Njujorka tamošnjih radničkih
štrajkova, gdje se pojavljuju na univerzitetskim prozorima sve njegove
intelektualne svite u općem ismjehivanju. De Leon je svojom naravnom nedvosmislenošću izrazio
svoj bijes prema kolegama, iza čega biva ubrzo zatim otpušten.
Od tadašnjih osamdesetih devetnaestog stoljeća, do svoje
rane smrti 2014. godine, potpuno se posvećuje razvoju socijalističke misli. Kao jedan od rijetkih oratora svog vremena,širom
Amerike nastupa na svim značajnim štrajkaškim okupljanjima, i ubrzo formira
Socijalističku Radničku Partiju Amerike, (SLP of America) 1890 godine, i koja
još uvijek živi kao jedini svjetski promovitelj Znanstvenog socijalizma na principima Prve Internacionale.
Iz njegovih djela u posjedu, osobno sam crpio spoznajnu srž
velikih humanističkih vihora devetnaestog stoljeća, iz kojih se porodila
Marx-Engelsova teorija Znanstvenog Socijalizma: Materijalističke postavke historije,
Klasnih podjela društva, i ekonomskog zakona Viška vrijednosti, na kojima se
zasniva cjelokupni opstanak izrabljujučih i izrabljenih društvenih klasa. Kao i
kraj epohe Utopijskog socijalizma, koji biva teorijski nadomješten jednom
kolosalnom povijesnom trojkom Marxa – Engelsa – De Leona.
www.severinomajkus.com
Nema komentara:
Objavi komentar