četvrtak, 1. rujna 2016.

IZVADAK IZ DORAĐENIH TEKSTOVA - "ZADNJA VEČERA 20. STOLJEĆA"


I danas, zateknut pred životnim djelom, koje se izlaže drugu godinu u impozantnoj galeriji istarskih Baredina, rađaju se ovdje, i rastu nova pitanja, iz „povijesti koju smo učili (da) je  bila obična laž“
                                               ***
Još se negdje pred tridesetak godina počela rađati u nekim maglovitim konturama jedna likovna kompozicija, koja bi se osudila prodrijeti u tu našu još maglovitiju suvremenu povijest. Odnosno, u njeno najturbulentnije 20. Stoljeće iz ljudske povjesnice .
Rađale se skice bez jasnih kontura, i slijedon završavale u koš, bilo iz likovnih ili povijesnih nedorečenosti, za koje nisu postojale u dovoljnoj mjeri one stručne kompetencije.
Proteklo je tako niz godina.
Pripremala se nova platna, i dalje ucrtavane koje kakve skice, sve da bivaju iznova brisane, još prije nego se sasuše na platnu. Naporedo, rađaju se novi upitnici, nove dvoumnice, tek da se množe iz dana u dan; da bi napokon uskrsnuo i jedan subjektivni uskličnik !
Ovdje je danas predstavljena trinaestorica njenih aktera, koji se, autorovom izbornom privilegijom smještaju u rodni Poreč, i dodatnom imaginarnom zamišlju, da upravo istarskom  poluotoku pripadne ta čast Giuseppini Martinuzzi njena uloga domačice, za taj povijesni zbor, koji se odvija u trenutcima Oktobarske revolucije, njene društveno revolucionarne špice, i njenih grotesknih rusko-feudalnih  tektonika, u kojima je trebala biti sameljena jedna od največih ideala čovjećantva poslije rano krščanske revolucije, tj. devetnaesto stoljetni znanstveno revolucionarni socijalizam Marxa . Engelsa, i De Leona.
Dalje, jedan od znčajnih faktora, koji će prevagnuti u samom izboru njegovih statista, odjednom se pojavljuje  kao tipično uhodani apsurd jednog našeg stupidno anakrono drušvenonog patrijarhata, koji, upravo uz svog klasnog poganina  i vjerskog hokštaplera tvore glavnu oksnicu naše današnje sve ljudske zagubljene tragedije.
Drugi je period uslijedio novim dvoumljenjima, starih i novih zabluda, koje su frcale iz nasljeđene lažne povijesti, i gađale me  poput  ruskih kaćuša: Odustati, nastaviti , ili postoji nešto treće između toga .
Fulvio Tomizza jednom reče: „U knjigama je već gotovo sve rečeno. Nužno je tek dublje zaviriti u to veličanstveno nasljeđe , koje nas sve rado izčekuje,  da ih odprašimo sa vremenskih polica“
Hočemo li, sve češće je pitanje koje me prati na  podvečernjim šetnjama, u društvu brojnih i slučajnih mačića, ovim seljačkim sentiera luminosa ili oskurnih nadkrivača bujne, zelene vegetacije.
I, hočemo li jednom da se probudimo. Da uzmemo kakvu-takvu preostalu sudbinu u vlastite ruke , i da ovim divnim planetarnim puteljcima prošemo  i svoju razdraganu dijecu.
     Moja trinaestorica, koja već bivaju predstavljena, u alegoričnom znaćenju, Leonardova Cenacola, tu, kao da se odjednom zatiču svi ti stereotipni mrtvaci, u društvu jedne Roze Luxemburg, koja je tu upala kao iz jednog svoga drugoga svijeta, zatečena između dvanaestorice muškarčina.
O, ne ,ne!  
Gdje je taj veliki kuhinjski nož, koji će pretvoriti u sitnu paramparčad to veliko platno odbačeno u košu za smeće.
Uslijedijo je onaj drugi, i još dulji period našeg svakodnevnog svaštarenja, kojeg  se također baca, samo u još veči koš.
No, zahvaljujuči SLP literaturi Amerike, koju posjedujem u značajnom obimu, Bebelj se prvi našao pri ruci, upravo po temi ženskog pitanja.
Avaj !   Upravo se i sam Bebel već našao među prvim akterima Zadnje Večere,koji je postojao u toj liovnoj kompoziciji, zbog činjenice što se među prvima od njih zatekao zagovornikom skretnice sa revolucionarnog socijalizma u famozne reformatorske vode, čije je kormilo tog sumanutod broda  preuzela zloglasna Socijalna demokracija, i koja će pomoču svog reformskog katekizma Druge Internacionale, ni manje ni više,stati na čelo Njemačkih Junkera u Prvom svjetskom osvajakom ratu krupnog kapitala.Ugušiti prvu socijalističku revoluciju njemačkih Spartakovaca , streljanjem Roze Luksemburg i Karl Liiebknechta, te pri samom kraju svog kraha,  nagovoriti Lenjina da prihvati njihovu ponudu, kojom mu stavljaju na raspolaganje željezničku kompoziciju, koja će ga , iz Švicarskog ekzila prebaciti u Petrograd. Tu, pod njihovim patronatom stati na čelo ruske revolucije.  Sve za jedan njegov bagateljni i najbesramniji potpis bezuvjetnog Brest- Litovskog primirja.                                                               Godinama,  tu sad izniću ženske ličnosti sa svojim povijesnim zaslugama, koje če ih doslovno posjesti rame  uz rame sa onim malobrojnim kolosima čovječanstva, koji su tako uspješno održavali jednu društvenu ravnotežu uz inertne mase,na opčoj opstojnosi čovječanstva, kojim je, također, tako uspješno ovladavao onaj malobrojni posjednik svih ekonomskih sredstava za proizvodnju, držeći ih u podčinjenoj stihiji materijalne i duhovne bijede, do mjere da  ih je, u toku čitave klasne povijesti srozavao  u običnu tegleču živinčad.
U čitavoj ljudskoj povjesti se ,valjda, nije zbio sličan kukavni spektakl, koji biva usporedljiv samo sa rimskim carem Constantinom Velikim,heroja Bosforda, ubice vlastite žene i sina, kojemu se ukazuje svjjetli križ na Melvinskom mostu. Nalaže mu da stavi kraj eri  rano krščanske revolucije protiv privatnog vlasništva i velikih ideala svih ljudi među sobom jednakim, te pretvaranje Krščanstva u državničku religiju nastajučeg feudanog poretka, još gorim od prijašnjeg klasičnog robovlasništva.
Slično tome čini sam Lenjin, halucinirajući držanički socijalizam kao prvu fazu komunizma, predajući  je birokratskoj kasti Staljinizma .
Drugim riječima ,time se opravdavajju upravo oni uvjeti, koji su još 1918. godine pripriječili socijalističku revoluciju njemačkih Spartakovaca , dajuči  vjetar u leđa buktečem rađanju Musolinijevog nacionalizma , Hitlerovog Nacizma. Gušenju druge njemačke socijalističke revolucije 1933. godine, pod motivacijom da treba sačekati vremena, kako bi došlo do još besramnijeg ugovora Molotov-Ribbentrop,kojim se inaugurira i Drugi svjetski osvajaki pokolj stotinjak milijuna ljudskih nedužnih žrtava.


„ LA POVERTA' E DISPERAZIONE SONO BEZINA PER INCENDIO“   
                                                                            Domenico De Masi  

www.severinomajkus.com    

Nema komentara:

Objavi komentar