petak, 30. prosinca 2016.

IZ PREPISKE MARX - ENGELS 3

Manchester, 3.januara  1868.
Draga gospođo Marx,
  Moram vas moliti da izvinete  što na vaše pismo nisam tako dugo odgovorio.  Ali Božić je jedino vrijeme u čitavoj godini kada ja i van posla osjeti da jednom nogom stojim u buržoaziji, a to ovdje u Manchestaru znaći: mnogo jesti i piti i pokvariti želudac uz obaveznu mrzovolju i gubitak vremena. To je sad sve prošlo i ja opet počinjem da živim mirnim životom.
    Samo mi je žao što trenutno ne mogu pronaći veći sanduk, ali sam morao uzeti ono što se našlo u stovarištu  -  idući put ču to nadoknaditi.
   Prilažem najnovije vijesti od Siebela. Ovo pismo, kao i jedno ranije poslato Mohru, molim što prije vratiti; moram mu pisati 8-ga , jer pošta ide samo dva puta mjesečno, a njemu jadniku čini veliko zadovoljstvo  kad vidi da mislimo na njega. On savjesno vrši svoj posao i pored svoje bolesti. Star iz  „Barmer Zeitung“-a je on napisao. Neka mi Mohr kaže što misli o stvari u vezi sa „Kolner Zeitung“-om;  ako misli da bi bilo bolje da ja pišem Meissneru radi toga, ja to mogu učiniti i ujedno mu poslati isječak iz „Barmer Zeitunga“-a
      Hofsttetenov pater paccavi 1 je vrlo zabavan . Njemu naravnu svugdje miriše samo na  Liebknechta. U svakom slučaju toj je gospodi sada osujećen pokušaj da o knjizi šute i istovremeno je koriste.
Wilhemiću ču pisati ovih dana . Od Kugelmanna nisam više ništa čuo  kakav su uspjeh imali članci u Švapskoj.
  Iz članka koji su dosad izišli mogao bi Maeinssner sastaviti već sasvim zgodan oglas, koji bi sada kad je Božić prošao bio sasvim na mjestu. Poglavito bi trebalo uzeti stavove u kojima se ekonomisti izazivaju da se brane.
     Nadam se da se Mohr oslobodio  svoga karbukla . No sve to ništa ne pomaže , on mora nešto učiniti da se najzad riješi te nevolje.  Drugom tomu može samo koristiti , a  i što se tiče vremena za završavanje , ako se karbukli neko vrijeme budu svom snagom suzbijali. Kako bi bilo kad bi opet uzimao arsenik ?
Najsrdačnije pozdrave Mohru i cijeloj porodici i srečnu Novu godinu.

                                                               Vaš   F. E.

Nema komentara:

Objavi komentar