srijeda, 17. listopada 2018.

HRVATOSTANSKA ENIGMA

TRETMAN ŽENA

ZATAJENI NALAZI INSPEKCIJE O PORODIMA Jutarnji u posjedu rezultata nadzora na odjelima ginekologije i porodništva koji su proglašeni službenom tajnom



CROPIX

Dr. Ante Ćorušić, predsjednik HDGO-a i ravnatelj KBC-a Zagreb, Deni Karelović, predstojnik Klinike za ženske bolesti i porode KBC-a Split i ministar Milan Kujundžić



U velikoj akciji Roda 2014. prikupljen je niz potresnih svjedočanstava, a Ministarstvo je poslalo inspekciju u bolnice. Rezultate do danas nisu objavili
Nakon što su žene ovih dana krenule u hrvatsku inačicu pokreta #MeToo, ali ne zbog seksualnog uznemiravanja, nego za dostojanstvenu medicinsku uslugu, Ministarstvo zdravstva odlučilo je napraviti “veliko pospremanje” po ginekološkim odjelima kao što je već bilo učinjeno prije četiri godine.
Tada su se žene žalile na odnos prema njima tijekom poroda, a ovaj su put u prvom planu “kiretaže na živo”, odnosno, prema njihovu mišljenju, nedovoljno korištenje anestezije kod takvih zahvata. Tada je zdravstvena inspekcija obavila nadzor, a stručno povjerenstvo dalo preporuke kojima je bio cilj popraviti stanje u rodilištima.
Strašne priče
“Mislila sam da umirem. Doktor mi je nasilno rukama širio grlić maternice, a sestra mi je držala ruke i noge. Derala se da ću ugušiti dijete... Šivana sam dok anestezija još nije djelovala...”
“Rekla mi je da sam stara prvorotka i da ne mogu prirodno roditi. Da to što me boli nije još ništa. Tek onda kad budem imala osjećaj da umirem, bit će brzo gotovo...”
“Doktor koji mi je radio carski rez cijelo je vrijeme prigovarao što sam došla roditi baš kad je on spavao.”
“Pukao mi je vodenjak, a plodna je voda bila zelena. Popucala sam i izvana. Puknuli su cerviks i maternica jer su me tjerali da tiskam iako sam bila samo djelomično otvorena. Tri sata i 40 minuta šivala me djevojka koja se pohvalila da to radi prvi put. Na kraju sam dobila i sepsu.”
Ovo su samo neke od užasavajućih priča iz hrvatskih rodilišta za koje je javnost doznala 2014. godine, a udruga Roda započela kampanju “Prekinimo šutnju”. Tadašnji ministar zdravstva, Siniša Varga, poslao je inspekciju u rodilišta, ali do danas se u javnosti o nalazima ne zna ništa jer se iz nekih razloga tvrdilo da je riječ o “službenoj tajni”!?! Obavljen je nadzor, a stručno povjerenstvo dalo je i preporuke u svrhu poboljšanja stanja u rodilištima. Jutarnji je list u posjedu dijela nalaza iz 2014. godine koji je obuhvatio rodilišta sedam bolnica, odnosno kliničkih bolnica i kliničkih bolničkih centara.
Nadzor je pokazao da samo tri rađaonice, i to u KBC-u Zagreb, KBC-u Sestre milosrdnice i KBC-u Rijeka, na raspolaganju imaju anesteziologa 24 sata na dan. To bi moglo značiti da u ostale četiri bolnice, ako žena dođe, primjerice, tijekom noći, postoji mogućnost da će anestezija izostati. No, u bolnicama kažu da i na drugim odjelima imaju dežurne anesteziologe koje mogu pozvati u hitnom slučaju pa bi dobra organizacija rada bolnice trebala riješiti taj problem. Tijekom proteklih dana, kada je javnost reagirala na slučaj saborske zastupnice Ivane Ninčević Lesandrić, iz bolnica su upozorili na problem manjka anesteziologa kod hitnih prijema, što govori da se taj dio problema od inspekcijskih nalaza otprije četiri godine ipak nije do kraja riješio.
******************************************************
Množe se  Tudžmanovi milijuneri, gutaju se basnoslovne svote novca za nekakvu obranu od vječno izmišljajučih neprijatelja. Njeguje se opčinska birokratska legla u svakom večem selu - koja će servirati jednu za drugom vlade. Svaka nova nesposobnija od stare, ali svaka luksuznija od prijašnje. Najogavnijim se "domoljubljem" masovno izgoni stanovništvo sa rodnog ognjišta. Do temelja se uništava industrija i poljoprivreda.
Osnažuje se drumsko razbojništvo i uzakonjeni kriminal. Potiskuje se reason, oživljuju dogme.......
                  Kao po dr. Željku  Lovrinčeviću, ipak nam preostoje još par godina.
Kome u loju, a kome glavom u kontejneru !

Nema komentara:

Objavi komentar