ponedjeljak, 25. veljače 2019.

EDI GOBO JE ZA GOBASTU REFORMU ISTRE


ROĐENI PULJANIN O VLASTITOJ STRANCI, AUTONOMIJI ISTRE, ISTRIJANSTVU, ULJANIKU…

EDI GOBO, bivši tajnik i dugogodišnji član IDS-a: Pitanje autonomije je za nas uvijek bilo funkcionalno pitanje. Nije stvar u fizičkom odcjepljenju, nego o želji da oni preko Učke MAKNU RUKE OD NAŠEG TAKUINA


Edi Gobo (N. LAZAREVIĆ)

Mislim da kad danas govorim o IDS-u i Istrijanstvu polazim od toga da danas za mene postoje tri IDS-a. Prvi IDS je onaj koji smo kao stranka zaboravili i zapustili, s jedne strane na sjeverozapadu IDZ koji je bio u Sloveniji, a s druge strane onaj Liburnije, Rijeke i otoka. Drugi je IDS onaj koji je istarski i koji seže do Vodnjana. I na kraju imamo IDS ispod Vodnjana koji po meni sve manje istarski. I to me žalosti, kaže Gobo
Dijelu javnosti najpoznatiji po bespravnoj gradnji mola u Medulinu, rođeni Puljanin Edi Gobo dugogodišnji je član i bivši tajnik IDS-a, koji je tu funkciju obnašao čak 14 godina. U tom je razdoblju uspio dogurati na korak do izbacivanja iz stranke, a glavni je problem nastao kada je otvoreno pokazao ambiciju da se kandidira za jednu od čelnih funkcija u stranci. Za razliku od kolege Marka Martinčića, uspio je sačuvati stranačku iskaznicu, ali od tog vremena o vlastitoj stranci progovara s većom dozom kritičnosti od one na koju smo, kad je u pitanju stožerna istarska stranka, naviknuli.
S Gobom smo razgovarali o temi koju najčešće ističe - autonomiji Istre, o Istrijanstvu, ali i o IDS-u, predsjedniku stranke i gradonačelniku Pule Borisu Miletiću, dogradonačelniku Robertu Cveku, Uljaniku…
- Poznati ste po tome što se zalažete za autonomiju Istre odnosno, citirat ću jednu Vašu izjavu, "za Istru regiju u njezinim prirodnim granicama te za promptnu autonomiju unutar Hrvatske".
- Kad je u pitanju autonomija, mene da netko probudi u pola noći uvijek imam na umu tri teme o kojima sam uvijek govorio na stranačkim skupovima i na Saboru. Prvo je Istra regija u prirodnim granicama. Drugo je autonomija Istre zajno ili odmah, i treće je Istrijanstvo. Po pitanju autonomije, IDS-u se uvijek prebacivalo želja za odcjepljenjem. Toga nikada nije bilo. Ja sam si prvi puta uzeo pravo da govorim o tome na Saboru IDS-a za 20. obljetnicu stranke. Kad sam govorio o tome, podignuo sam novčanik u zrak i kazao da nije stvar u fizičkom odcjepljenju, nego o želji da oni preko Učke maknu ruke od našeg takuina. Pitanje autonomije je za nas uvijek bilo funkcionalno pitanje. Imati mogućnost da odlučujemo o svojim resursima.
- Dakle, uvijek unutar Hrvatske?
- Unutar postojećih granica, unutar Hrvatske. Ako se podsjetimo da je Istra u zadnjem stoljeću imala šest državnih stanja, to je za jednu malu regiju previše promjena. Te su promijene nosile promjenu identiteta i pokušaj promijene povijesti. Riječ autonomija se u Istri provlačila i '43. do '47, a onda i 1990. s IDS-om kao logičan nastavak.
- Kako bi izgledala autonomna Istra? Kao što autonomiju vide Katalonci? Istrijani bi imali svoje putovnice i valutu?
- Ne. Iako smo se mi šalili sa štampanom kozom. Katalonija se sad bori za državu. Ja sam mnogo puta pričao pristojno na temu autonomije i što bi ona nama trebala nositi. Prije četiri godine je Hrvatski zavod za javne financije iznio podatak da Istra u principu u proračun godišnje uvijek daje 800 milijuna, a ja vjerujem da je to i milijarda kuna više nego što se vraća. Autonomna Istra bi raspolagala s velikim djelom tih sredstava. Time bismo dignuli standard za sve koji žive u Istri, počevši od školstva, zdravstva i brige za ljude treće životne dobi. Istra bi trebala upravljati svojim dobrima i novcem. To bi bio dobar primjer za cijelu Hrvatsku. Ono što je dobro za Istru pokazalo se dobro i za Hrvatsku. (Chiara BILIĆ, snimio Neven LAZAREVIĆ)

******************************************************************************

ZADRŽAO BI HRVATSKU DRŽAVU I NJENU KUNU.
ONDA BI, POPUT TUDMANA, POSTAO NJEN GOSPODAR..., I ZAJEDNO SA NJENIM OVCAMA, UNOVČIO BI JE ZA DEVIZE.

Nema komentara:

Objavi komentar