četvrtak, 28. veljače 2019.

LJUDSKA DVOLIČNOST NIJE UROĐENA, NAMET JE INTERESNOG SUSTAVA


BIVŠI ČLAN IDS-A I ZAPOSLENIK ULJANIKA S 20 GODINA STAŽA

DRAGAN FILIPOVIĆ: IDS je eliminirao Jakovčića ZBOG NJEGOVE TEZE O PRESELJENJU ULJANIKA

Dragan FIlipović (N. LAZAREVIĆ)

Upravo je slučaj Ivana Jakovčića dobar pokazatelj kako se riješiti čovjeka koji je stvarao stranku i ljude koji danas vode IDS. Preko noći su ga se odrekli. To je licemjerno. Nino je kreator IDS-a, on ga je stvarao uz čitav niz pogrešaka, ali i dobrih stvari, a u stranci su mu okrenuli leđa. On je čovjek od riječi, političar par exellence, no stranka ga je šiknula nogom u stražnjicu i odrekla ga se. Eliminirali su ga potpuno, a on toga možda nije niti svjestan. Eliminirali su ga upravo oni s kojima je gradio budućnost IDS-a, a to su Boris Miletić i Predsjedništvo, kaže Filipović
Dragan Filipović File punih 20 godina radi u brodogradilištu Uljanik. I danas je zaposlen na mjestu neposrednog rukovoditelja odnosno poslovođe u radioni P2 (predmontaža, gradnja trupa). Filipović je i bivši IDS-ovac. U stranku se učlanio 2007. godine, a deset godina kasnije iz nje je izašao razočaran u političke odluke i vođenje stranke.
Njegov bivši stranački kolega Edi Gobo u nedavnom intervjuu za Glas Istre izjavio je da je upravo Filipović, kao čovjek iz Uljanika, upozoravao vrh IDS-a na lošu situaciju u kojoj se kompanija nalazi. Kulminacija krize oko Uljanika očekuje se sutra, kad Vlada i strateški partner moraju dogovoriti što i kako dalje. Trebalo bi se znati ima li nade za spas, ili je brodogradilište korak do stečaja.
U razgovor s Filipovićem krenuli smo s njegovim ulaskom u IDS.
- U IDS sam ušao 2007. godine iako sam i ranije bio simpatizer stranke. Nakon toga odmah sam postao predsjednik ogranka Sisplac-Sv.Polikarp, stavili su me na listu na lokalnim izborima za Županijsku skupštinu. Bio sam na 25. mjestu, nisam prošao, no nakon izlaska Valtera Drandića dolazim na njegovo mjesto bez da sam prethodno imao ikakvo političko iskustvo. To mi je, priznajem, imponiralo, davalo mi energiju i zapravo mi je bilo drago jer sam stekao dojam da me u stranci cijene. U Skupštini sam, sveukupno, bio mandat i pol.
- Kako Vam se tada činilo da IDS funkcionira?
- Gledao sam kako sve funkcionira iznutra, učio sam i tek sam kasnije shvatio kako stvari stoje. Dizao sam ruku jer to tako funkcionira i jer je to stranka željela od mene, iako se nisam slagao s nekim odlukama. U kasnijim sam fazama isto tako dizao ruke iako se nisam slagao sa strankom, ali sam imao tu čast i zadovoljstvo, možda eto i hrabrost, da na Klubu vijećnika Tediju Chiavalonu iznosim svoje suprotstavljene stavove i razmišljanja. No svi ti razgovori su uvijek ostajali na marginama i nikad se prijedlozi ili neko kritičko promišljanje nisu uzimali u obzir.
- Imali ste se, očito, hrabrosti tu i tamo se pobuniti?
- Barem sam nešto rekao, za razliku od nekih drugih. U IDS sam ušao prvenstveno zbog želje da pokušam i sam kroz političku funkciju promijeniti određene stvari. Ušao sam na nagovor prijatelja Enesa. Bio sam aktivan, branio sam naše stranačke vrijednosti u koje sam istinski vjerovao. U stranku sam uključio i vlastitu djecu. No sve se promijenilo kad sam shvatio da prolaze godine, a da sve ono što stranka proklamira i zagovara zapravo u praksi ne provodi. Znači, oni koji se najviše hvale istarskim vrijednostima, te iste vrijednosti ne provode. A imaju moć, ruke i glasačku mašineriju. Sustav bi trebao funkcionirati tako da treba dignutu ruku i izglasati nešto kvalitetno i dobro. No sve se to radilo s figom u džepu, nema tu iskrenosti i to je zapravo šugava politika gdje se gledaju izričito parcijalni interesi, dok deklarativno u medijima i javnosti svi živimo za suživot i convinenzu. To nije istina, to je laž, i neiskrenost. Ljudi koje sam učlanio u stranku i koji su me pitali što se događa vidjeli su da je u meni nestao žar, da više nemam neku energiju. Kad sam došao u IDS imao sam posao, radio sam u brodogradilištu Uljanik, došao sam situiran i nisam tražio posao ili nešto slično.
- Pa i trebalo bi se podrazumijevati da se u bilo koju stranku ne ulazi zbog posla i osobnih interesa…
- Nije tajna da velik broj ljudi u stranku ulazi upravo zato da bi dobili posao i ostvarili neke svoje interese. Meni to nije bio cilj. Ne bi bilo fer da kažem da se neki moji bivši stranački kolege zapošljavaju po stranačkoj hijerarhiji, ali toga svakako ima. No ako je netko zaposlen u nekom gradskom poduzeću, a nije u stanju stručno obavljati svoj posao, ako je taj čovjek zaposlen isključivo zato jer ga je preporučio netko iz stranke, to je tragedija. Odgovorno tvrdim da velika većina ljudi ulazi u IDS isključivo kako bi zadovoljili svoje potrebe.
- Zvučite jako razočarano. Zar je doista sve tako crno? Možda ipak malo pretjerujete?
- Razočaran sam u sam vrh stranke, predsjednika Borisa Miletića i kompletno Predsjedništvo. Boris zna kako stranka funkcionira, no ignorira i odbija govoriti o problemima koji je potresaju. Doslovno sve stavlja pod tepih. On jako dobro zna što se zbiva, ali šuti i zatvara oči pred problemima koji IDS izjedaju. Smatram da je on čovjek koji je predugo u politici, previše toga zna, a ima premalo vremena da bi se bavio nekima anomalijama pa jednostavno smatra da to treba zanemariti ili preskočiti. On donosi odluke, a one se donose tako da on nešto predloži, a Predsjedništvo to usvaja. Zar je to demokracija kojom se IDS toliko često hvali? Nisam jedini koji je to osjetio. Problemi se sustavno zanemaruju i kakav je onda smisao biti dio svega toga ako imaš ideju, predlažeš nešto, pokušavaš dovesti do neke promjene, ali te se cijelo vrijeme ignorira. (Danijela BAŠIĆ-PALKOVIĆ, snimio Neven LAZAREVIĆ)

Nema komentara:

Objavi komentar