Opasna konkurencija
Dozlogrdilo im! Nakon Turske i naši susjedi ulažu 2,6 milijardi eura u turistički razvoj
Nakon Turske, koja je ovih dana najavila okretanje od uobičajenog koncepta turizma “sunce i more”, nova prijetnja stiže nam iz susjedne Mađarske koja, čini se, ima ozbiljne planove za turistički razvoj države.
Pretočeno u brojke, mađarska je vlada najavila da u sljedećih deset godina u mađarski turizam izvan Budimpešte planira uložiti čak 2,6 milijardi eura, ponajviše iz europskih izvora, a sve u namjeri da od Mađarske do 2030. godine napravi top turističku destinaciju centralne europske regije.
Jednostavnije rečeno, Mađarima je dozlogrdilo gledati kako posljednjih godina na turizmu kapitaliziraju gotovo svi njihovi susjedi, i oni koji imaju, ali i oni koji nemaju pristup moru, zbog čega je vlada ove države odlučila profitirati na poznatom Balatonu, u blizini kojeg se već od ove godine razvijaju mnogi novi sadržaji.
Strateški sektor
Primjerice, prošlog je tjedna svečano otvoren veliki zabavni dječji park u mjestu Zalaszabaru, vrijedan čak 311 milijuna eura, a za tekuću je godinu najavljeno ulaganje 7,8 milijuna eura u plaže oko jezera Balaton, omiljene destinacije i domaćih, ali i stranih turista.
“Turizam je strateški sektor, a s osnivanjem mađarske nacionalne turističke agencije naša je želja bila potpomoći razvoj turizma. Vlada želi pomoći razvoj smještajnih kapaciteta, restorana, turističkih atrakcija, zabavnih parkova, spa sadržaja i ostale turističke infrastrukture. Za sve to postoji mogućnost prijave putem tendera, uključujući i razvoj novih turističkih regija”, najavio je ovih dana šef kabineta premijera Viktora Orbána, Antal Rogán.
Domaći turisti
Trenutna mađarska turistička statistika govori u prilog turizmu, pa tako raste broj dolazaka i noćenja turista na razini 10 posto godišnje u posljednje tri godine, a turizam ne raste isključivo na krilima stranaca, s obzirom na to da dobar dio mađarske statistike čine lokalci, koji se nešto rjeđe odlučuju na odmore izvan domovine.
Točnije, Mađari svake godine u inozemstvu naprave jednak broj noćenja kao i u domovini, 57 milijuna, ali zato prosječno u vlastitoj zemlji turistički borave dan dulje nego u inozemstvu.
Najveći broj dolazaka i noćenja pritom naprave upravo na Balatonu, dok od stranih emitivnih tržišta najčešće posjećuju Austriju, Češku, pa tek onda Hrvatsku.
Napori koje Mađari ulažu u preobrazbu turizma bili su vidljivi već lani, kad je vlada počela s provedbom programa za razvoj bed & breakfast turizma, putem kojeg je financirano 650 zasebnih projekata, a koji će biti realizirani u sljedećih nekoliko godina.
Niski porezi
Vlada je zatim lani donijela i drugu po redu odluku o smanjenju PDV-a na ugostiteljske usluge, koji sad umjesto 27 iznosi pet posto. Godinu ranije smanjen je i PDV na hranu (recimo, svinjetinu, ribu, perad, mlijeko i jaja), a sve to je, pišu mađarske novine, rezultiralo povećanjem dobiti ugostitelja između 40 i 60 posto. Rogan je Mađarima poručio i da je za uspješnost sektora turizma bitno da njegovi sudionici posluju prema propisima te redovito izdvajaju za sva porezna davanja, jer je “plaćanje poreza jedini način da se niske porezne stope doista i održe”.
Prema posljednjoj dostupnoj statistici, u Mađarsku je 2017. godine stiglo ukupno 12,5 milijuna turista, koji su ondje ostvarili 31,6 milijuna noćenja, a brojke iz godine u godinu rastu
Nema komentara:
Objavi komentar